typ LD |
osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením jednomiestnych sedačiek |
výrobca |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim |
výrobný typ |
SL-1 |
výstavba |
1967 - 1968 |
uvedenie do prevádzky |
zima 1968/1969 |
ukončenie prevádzky |
august 1993 |
ťažná vetva |
ľavá |
umiestnenie pohonu |
dolná stanica |
systém napínania |
závažím v hornej stanici |
napínací ťah |
7000 kg (70 kN) |
prepravná kapacita |
310 os/h |
dolná stanica |
1400 m n.m. (Štrbské Pleso) |
horná stanica |
1481 m n.m. (mostíky) |
šikmá dĺžka |
338 m |
vodorovná dĺžka |
407 m |
prevýšenie |
81 m |
priemerný sklon trate |
13°52´ |
max. dopr. rýchlosť - zima |
2,25 m/s |
max. dopr. rýchlosť - leto |
2,0 m/s |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
12 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra |
15 m/s |
čas jazdy |
2 min. 30 sek. (150 s) |
časový interval vozňov - zima |
11,5 s |
vzdialenosť vozňov |
26 m |
počet vozňov |
28 |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) |
80 kg (1 osoba) |
nosnosť montážneho vozňa |
(1 ks) |
hmotnosť sedačky |
50 kg |
počet podpier |
8/2 (celkom/z toho tlačné) |
dopravné lano |
28 mm (Warrington) |
napínacie lano |
20 mm (Seal) |
priemer poháňacieho lanáča |
3000 mm |
priemer vratného lanáča |
3000 mm |
priemer traťových kladiek |
400 mm |
rozchod dopravného lana na trati |
3000 mm |
hlavný pohon |
3-fáz. komutátor. elmotor so statorovým napájaním Winter-Eichberg; 15,5 kW |
núdzový pohon |
náhr. prúd. zdroj, viď. NPZ |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
Škoda; 20 kWA; 16 kVA; 3 x 380 V |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
so závažím (katarakt) |
prevádzková brzda |
elektro-hydraulická |
obvod LD |
3 m od osi lana |
GPS poloha - dolná stanica |
49.129146, 20.059583 |
GPS poloha - horná stanica |
49.128749, 20.054857 |