typ LD |
nákladná visutá dvojlanová dráha obežného systému s odpojiteľným uchytením vozňov |
účel LD |
doprava hlušiny z ťažobného závodu na hlušinový odval |
výrobca |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim |
investor |
ULB, koncernový podnik Baňa Cigeľ |
súčasný prevádzkovateľ |
HBP a.s. ÚÚaTU – Úsek úpravy a triedenia uhlia |
rok výroby |
1979 |
výstavba |
1979 - 1980 |
uvedenie do prevádzky |
2. júla 1980 |
ukončenie prevádzky |
2010 |
rekonštrukcia |
nebola |
demontáž |
2. polrok 2012 |
umiestnenie pohonu |
dolná stanica |
systém napínania |
v dvojitej napínacej stanici, priemer lanáčov 1400 mm |
hmotnosť závažia nosných lán |
zaťažená vetva 37,5 t; nezaťažená vetva 22 t |
dolná stanica |
364,65 m n.m. |
horná stanica |
446 m n.m. |
vodorovná dĺžka |
1818 m |
prevýšenie |
81,35 m |
max. dopravná rýchlosť |
2,8 m/s |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
rýchlosť pri núdzovom pohone |
0,5 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
14 m/s |
kritická rýchlosť vetra |
15 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra |
nad 15 m/s |
čas jazdy |
10,8 min. |
časový interval vozňov |
27,21 s |
vzdialenosť vozňov |
76,18 m |
počet vozňov |
72 |
nosnosť osobného vozňa |
2 osoby (revízny vozeň) |
nosnosť nákladného vozňa |
1040 kg |
hmotnosť montážneho vozňa |
(1 ks) |
hmotnosť nákladného vozňa |
540 kg (50 ks) |
počet podpier |
11; maximálna výška 19,5 m - č. 2 |
napínacie lano |
Herkules; priemer 60 mm |
ťažné lano |
Seal; priemer 25 mm |
nosné lano |
priemer 47,5 mm - zaťažená vetva, priemer 36,5 mm - nezaťažená strana |
priemer poháňacieho lanáča |
3000 mm |
priemer vratného lanáča |
3000 mm |
priemer traťových kladiek |
na podperách 200 mm, v staniciach 400 mm |
rozchod dopravného lana na trati |
3750 mm |
hlavný pohon |
výkon 130 kW |
núdzový pohon |
výkon 22 kW |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
dĺžka brzdnej dráhy 32 - 40 m |
prevádzková brzda |
čas brzdenia 17 s, dĺžka brzdnej dráhy 50 - 64 m |
počet zamestnancov - obsluha |
5/3 (dolná/horná stanica) |
GPS poloha - dolná stanica |
48.735180, 18.636272 |
GPS poloha - horná stanica |
48.746436, 18.654463 |