typ LD |
nákladná visutá dvojlanová dráha obežného systému s odpojiteľným uchytením prepravných vozíkov |
výrobca |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim, montáž TRAMONTÁŽ Chrudim |
projektovaná v roku |
1953 |
výstavba |
1954 - 1958 |
uvedenie do prevádzky |
apríl 1958 |
ukončenie prevádzky |
2001 - 2002 |
systém napínania |
závažím |
napínací ťah |
zaťažená vetva 55 t, nezaťažená 30 t (nosné laná); ťažné lano 25 t |
menovitý tlak |
na podpery: 10 t; 7,5 t; 5 t |
prepravná kapacita |
220 ton/hod. |
dolná stanica |
Banská Bystrica (Stredoslovenská cementáreň) |
horná stanica |
Kostiviarska (lom) |
šikmá dĺžka |
4187,5 m |
prevýšenie |
20 m |
revízna rýchlosť |
daná reostatom |
max. dopr. rýchlosť |
2,5 m/s |
čas jazdy |
28 min. |
časový interval vozňov |
daný počtom vozňov na trati |
počet vozňov |
164 |
nosnosť osobného vozňa |
revízny vozeň 1 ks; 2 osoby |
nosnosť montážneho vozňa |
1800 kg |
nosnosť nákladného vozňa |
0,8 m3 (pôvodne); 1 m3 (od r. 1970) |
hmotnosť montážneho vozňa |
380 kg |
počet podpier |
33 + 3 podpery sieťové |
maximálna výška podpery |
26 m; sieťová 24,5 m |
napínacie lano |
nosného lana: 63 mm; ťažného lana: 28 mm |
ťažné lano |
22,4 mm, konštrukcia Warrington, 78-drôtové, pravotočivé |
nosné lano |
zaťažená vetva: 54 mm, uzavreté 1 vrstvou "Z" drôtov; nezaťažená vetva: 38 mm, pravotočivé, sieťové |
priemer poháňacieho lanáča |
3250 mm |
priemer vratného lanáča |
2500 mm |
priemer traťových kladiek |
na podperách: 300 mm; v staniciach: lanáče 1000 mm (2 ks), 1750 mm (2 ks), 2000 mm (3 ks) |
rozchod lán na trati |
3250 mm |
hlavný pohon |
100 kW napájaný cez reostat |
GPS poloha - dolná stanica |
48.744247, 19.188601 |
GPS poloha - horná stanica |
48.751592, 19.137673 |