typ LD |
osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením dvojmiestnych sedačiek |
výrobca |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim |
výrobný typ |
SL-2 (prvá tohoto typu) |
uvedenie do prevádzky |
17. januára 1970 |
ukončenie prevádzky |
28. augusta 2002 |
rekonštrukcia |
1985 - výmena sedačiek a dopravného lana (TPMP Kežmarok) |
ťažná vetva |
pravá |
umiestnenie pohonu |
dolná stanica |
systém napínania |
závažím v dolnej stanici |
napínací ťah |
13 000 kg (130 kN) |
prepravná kapacita |
450 os/h; po rekonštrukcii 400 os/h |
dolná stanica |
1400 m n.m. (Štrbské Pleso) |
horná stanica |
1840 m n.m. (Solisko) |
šikmá dĺžka |
2135 m |
vodorovná dĺžka |
2089,5 m |
prevýšenie |
438 m |
priemerný sklon trate |
11,84° |
max. dopr. rýchlosť - zima |
2,25 m/s |
max. dopr. rýchlosť - leto |
2,0 m/s |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
13 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra |
18 m/s |
čas jazdy |
21 min. (1260 s) |
časový interval vozňov - zima |
22 s; pred rekonštrukciou 16 s |
vzdialenosť vozňov |
44 m; pred rekonštrukciou 32 m |
počet vozňov |
95; pred rekonštrukciou 120 |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) |
160 kg (2 osoby) |
hmotnosť sedačky |
84 kg; pôvodne 70 kg |
hmotnosť nákladného vozňa |
nie je |
počet podpier |
38/6 (celkom/z toho tlačné); max. výška 12 m |
dopravné lano |
28 mm (ČSN 02 4340.53) |
napínacie lano |
20 mm (ČSN 02 4352.45) |
priemer poháňacieho lanáča |
4000 mm |
priemer vratného lanáča |
4000 mm |
priemer traťových kladiek |
400 mm |
rozchod dopravného lana na trati |
4000 mm |
hlavný pohon |
109 kW, min. 19,6 kW |
núdzový pohon |
elektrocentrála |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
60 kVA |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
hydraulická |
prevádzková brzda |
elek. hydraulická |
obvod LD |
4270 m |
GPS poloha - dolná stanica |
49.129624, 20.059684 (N 49°07.798` * E 20°03.543`) |
GPS poloha - horná stanica |
49.129624, 20.059684 |