5. decembra 2014 sa začala v lyžiarskom stredisku Roháče Spálená zimná sezóna 2014/2015 a 19. decembra sa konala slávnostná inaugurácia novej odpojiteľnej sedačky od výrobcu Leitner.
„Ľudia si pochvaľujú, že je sedačka konečne rýchla a vyhrievaná s bublinou,“ hovorí Ladislav Kvak, riaditeľ strediska. Ďalšou výhodou je podľa Kvaka to, že nie je potrebné sa ku sedačke presúvať vlekom, ale nástup je priamo z parkoviska.
Lyžiarske stredisko v aktuálnej sezóne zaznamenalo už aj jeden deň dážď, kedy sa naplno prejavili výhody odpojiteľného systému s krytými vozňami.
Odpojiteľná 6-sedačka je štvrtým zariadením, ktoré sprístupňuje lyžiarom terény pod Salatínom. V minulosti viedol do Salatínskej doliny lyžiarsky vlek Transporta VL-1000, od roku 1992 vlek Tatrapoma H210 a od roku 2003 fixná 4-sedačková lanovka Tatrapoma TS-4.
Dvojkilometrová zjazdovka
Štvorsedačka je v aktuálnej sezóne otvorená podľa vyťaženosti šesťsedačky. V prevádzke bola počas Vianoc a neskôr tiež počas obdobia školských prázdnin v Poľsku a na Slovensku. „Keď je pekné počasie, tak chodí 4-sedačka celkom vyťažená, pri horšom počasí idú klienti radšej na 6-sedačku,“ hovorí L. Kvak.
Konfigurácia dopravných zariadení v Roháčoch neumožňuje otvárať jednotlivé zjazdovky postupne. Potrebné je vysnežiť naraz celú 2000 metrov dlhú trať. „Je to v podstate nevýhoda, ktorú potrebujeme doriešiť, ale na druhej strane, lyžiari k nám na začiatku zimy prídu, lebo vedia, že máme otvorenú 2-kilometrovú zjazdovku,“ vysvetľuje L. Kvak.
Pre pokročilých lyžiarov a snowboardistov má stredisko pripravenú čiernu trať v spodnej časti strediska pri 4-sedačke. „V minulosti sa upravovala snežným pásovým vozidlom s využitím navijaka, v tejto sezóne ju nechávame bez úpravy kvôli tomu, aby si to klienti zjazdili vo vyššom levele náročnosti. Najviac to využívajú snowboardisti.“
Aprílová lyžovačka
Zimná sezóna trvá na Roháčoch podľa záujmu lyžiarov a snehových podmienok. Zväčša sa tu však lyžuje ešte v týždeň čo nasleduje po Veľkej noci. Jarná lyžovačka je z pohľadu prevádzkovateľa ekonomicky náročnejšia. Podstatne sa totiž zvýšia náklady na prevádzku strediska, zároveň pritom klienti očakávajú nižšie ceny skipasov.
„Úprava trate nám trvá vzhľadom na pretláčanie väčšieho množstva snehu o 2 hodiny dlhšie, čo sa odráža na spotrebe pohonných hmôt,“ hovorí L. Kvak. Strmší úsek pod Spáleným žľabom musí na rozdiel od hlavnej sezóny pásové vozidlo prekonať s použitím navijaka.
Dôležitým faktorom je chuť ľudí lyžovať. „Zbytočne tu budeme udržiavať trasy do mája, keď príde po Veľkej noci do nížin jar, ľudia už sú nabažení zimy. Idú do garáže a vymenia lyže za hrabličky, začnú jarné práce okolo bytovky,“ uzatvára L. Kvak.
–-
Dátum návštevy v stredisku: 7. marca 2015
Fotogaléria z návštevy je k dispozícii pod článkom. Ešte viac fotiek z návštevy nájdete na sociálnej sieti Google+.
Matej Petőcz - lanovky.sk
18.03.2015
V rokoch 2015-2023 sme navštívili na lyžiach všetky lyžiarske strediská s lanovkami na Slovensku, spolu ide o 31 horských stredísk v štyroch samosprávnych krajoch.