23.11.2024

Na návšteve v strediskách: Ski Park Kubínska hoľa

Kubínska hoľa ponúka jedny z najširších zjazdoviek na Slovensku. Šírka hlavnej zjazdovky dosahuje podľa satelitných záberov od 50 do 180 metrov.

Lyžiarske stredisko na Kubínskej holi je známe širokými zjazdovými traťami. „Máme jedny z najširších, ak nie najširšie trate na Slovensku,“ hovorí Vladimír Klocok z marketingového oddelenia strediska. Šírka hlavnej trate dosahuje podľa satelitných máp až 180 metrov v hornej časti. V najužšom úseku pri medzistanici vlekov je to 50 metrov. 

Dĺžka zjazdu z hornej stanice vlekov na Minčoli k dolnej stanici 4-sedačky pri parkovisku je 2700 až 4000 metrov podľa zvolenej trasy. Prevýšenie dosahuje 637 metrov a zjazdovka je v celej dĺžke technicky zasnežovaná.

„Najskôr sme naplánovali zasnežovanie len do dvoch tretín zjazdovky, počítali sme s tým, že do úrovne približne 1200 metrov nad morom to bude stačiť,“ hovorí Klocok. Neskôr sa ukázalo, že zasnežovanie je potrebné vybudovať až na vrchol do výšky 1396 metrov. „Túto sezónu by sme cez Vianoce inak neboli schopní otvoriť celý kopec,“ tvrdí Klocok.

Celková dĺžka upravovaných tratí na Kubínskej holi je 14 kilometrov. V tomto čísle sú však niektoré úseky zjazdoviek započítané dvakrát. Na podobné nezrovnalosti pri alpských rezortoch upozornil v roku 2013 nemecký kartograf Christoph Schrahe. 

„Nebránime sa prípadnej revízii tohto čísla, pokiaľ by ju iniciovalo združenie Lavex, prípadne iná kompetentná organizácia, a týkala by sa všetkých stredísk na Slovensku,“ hovorí Klocok.

Počas jesene 2014 stredisko dobudovalo stravovacie zariadenie pri hornej stanici 4-sedačky Tatralift. Novinkou zimnej sezóny 2015/2016 bude moderný bezkontaktný turniketový systém od firmy Team Axess. Obe investičné aktivity sú spolufinancované prostredníctvom Európskeho fondu regionálneho rozvoja. 

Vleky na Kubínskej holi už 40 rokov

Prvý motorový vlek s dĺžkou 100 metrov začal miestny lyžiarsky oddiel na Kubínskej holi budovať koncom 60. rokov. V roku 1976 odštartovala príprava výstavby lyžiarskeho vleku H210 v hornej časti strediska (dnes vlek E). Prevádzkovateľom strediska bola Telovýchovná jednota Závody valivých ložísk Dolný Kubín. 

V prvej polovici 80. rokov fungovali na Kubínskej holi lyžiarske vleky H210 a H130 v hornej časti strediska, rovnako ako jeden detský vlek. Lyžiarske vleky H210-dvojičky v dolnej časti strediska na Máčkove boli vybudované v roku 1985 (dnes vlek C a D). 

Ďalšou veľkou investíciou bolo v rokoch 1988 až 1991 predĺženie a prestavba vleku H130 na H210 (dnes vlek F), pričom pôvodná poháňacia stanica bola využitá pri výstavbe nového vleku H130 (dnes vlek G).

V 90. rokoch stredisko pod vlastníctvom miestneho pozemkového spoločenstva stagnovalo. Ďalší rozvoj prišiel v roku 2005 prevzatím strediska akciovou spoločnosťou OFZ, ktorá investovala do výstavby fixnej 4-sedačky na Máčkove.

–-

Dátum návštevy v stredisku: 6. marca 2015

Fotogaléria z návštevy je k dispozícii pod článkom. Ešte viac fotiek z návštevy nájdete na sociálnej sieti Google+.

Matej Petőcz - lanovky.sk
16.03.2015

Na návšteve v strediskách
Matej Petőcz - LANOVKY.sk 2015-2023

V rokoch 2015-2023 sme navštívili na lyžiach všetky lyžiarske strediská s lanovkami na Slovensku, spolu ide o 31 horských stredísk v štyroch samosprávnych krajoch.