typ LD |
osobná visutá dvojlanová dráha (1 nosné, 2 ťažné laná) kyvadlového systému s prevádzkou dvoch vozňov |
výrobca |
František Wiesner, Chrudim |
výstavba |
apríl 1936 - december 1937 |
uvedenie do prevádzky |
22. decembra 1937 |
ukončenie prevádzky |
jeseň 1999 (z rozhodnutia ŽSR) |
rekonštrukcia |
1956 - výmena vozňov, 1976 - rekonšrukcia el. časti, 1980-1981 - GO vozňov |
demontáž |
od júla 2010 |
umiestnenie pohonu |
horná stanica |
systém napínania |
závažím; nosné laná v medzistanici, ťažné v dolnej stanici |
napínací ťah |
nosné lano: 4 x 48 000 kg, ťažných lán: 6800 kg |
prepravná kapacita - zima |
52 osôb/hod. + 1 sprievodca |
prepravná kapacita - leto |
78 osôb/hod. + 1 sprievodca |
dolná stanica |
898 m n.m. (Tatranská Lomnica) |
medzistanica |
1165 m n.m. (Štart) |
horná stanica |
1764 m n.m. (Skalnaté Pleso) |
šikmá dĺžka |
4137 m |
vodorovná dĺžka |
4042 m |
prevýšenie |
866 m (z T. Lomnice až na štít 1663 m) |
minimálny sklon trate |
9,4 % |
priemerný sklon trate |
21,7 % |
maximálny sklon trate |
35,2 % |
max. dopr. rýchlosť - zima |
0 - 4,0 m/s (zvýšená 6,0 m/s) |
max. dopr. rýchlosť - leto |
0 - 4,0 m/s (zvýšená 6,0 m/s) |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
kritická rýchlosť vetra |
21 m/s (pozdlž/naprieč trate) |
čas jazdy |
22,5 min. |
počet vozňov |
2 |
nosnosť osobného vozňa |
29/26/ osôb + 1 sprievodca (2400 kg) |
nosnosť nákladného vozňa |
1600 kg (2 ks) |
hmotnosť vozňa |
775 kg |
počet podpier |
9 (výška 15 – 37 m) |
napínacie lano |
nosného lana 61 mm, ťažného lana 26 mm |
ťažné lano |
17,5 mm |
nosné lano |
45 mm |
priemer poháňacieho lanáča |
3000 mm |
priemer traťových kladiek |
600 mm |
rozchod dopravného lana na trati |
6500 mm, podpera č. 6 - 9000 mm |
hlavný pohon |
elektromotor 110 kW 440 V, napájaný ústrojenstvom Ward-Leonard |
núdzový pohon |
pomocou NPZ |
revízny pohon |
elektromotor 32 kW, 380/220 V, 50 Hz |
parametre ústrojenstva Ward - Leonard |
motor WL: 230 kW, 6 kV 50 Hz, spoločný pre oba úseky; dynamo WL: 120 kW, 440 V |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
dieselmotor Škoda 47 kW, od r. 1941 MAN G7V33 210 kW (pre oba úseky) |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
pásová na poháňacom lanáči |
prevádzková brzda |
čelusťová na poháňacom hriadeli hlavného motora |
obvod LD |
cca 8274 m |
GPS poloha - dolná stanica |
49.169826, 20.282077 |
GPS poloha - medzistanica |
49.178942, 20.257168 |
GPS poloha - horná stanica |
49.187526, 20.233300 |