Prevádzka | Od | Do |
---|---|---|
štvrtok - nedeľa | 10:00 | 18:00 ↓ 17:45 ↑ |
sviatky | 10:00 | 18:00 ↓ 17:45 ↑ |
typ LD | osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením dvojmiestnych sedačiek |
---|---|
výrobca | TRANSPORTA, n. p. Chrudim; repasia MH Engineering |
výrobný typ | SL-2 |
projektant technologickej časti | TRANSPORTA, n. p. Chrudim 1967 ("LD KAMZÍK BRATISLAVA") |
projektant stavebnej časti | Štátny ústav dopravného projektovania, Bratislava |
uvedenie do prevádzky | 11. júla 1972 14:30, pre verejnosť 12. júla od 10:00 |
ukončenie prevádzky | 15. apríla 1990 |
rekonštrukcia | marec 2005 - september 2005, príprava od augusta 2004 |
znouvuuvedenie do prevádzky | 30. septembra 2005 10:30 po rozsiahlej rekonštrukcii (viď vyššie) |
ťažná vetva | pravá |
umiestnenie pohonu | dolná stanica |
systém napínania | závažím v hornej stanici |
napínací ťah | 13 548 kg |
konštrukčná prepravná kapacita | 393 os./h |
prepravná kapacita | 342 os./h |
dolná stanica | 236 m n.m. (Železná studnička-Snežienka) |
horná stanica | 420 m n.m. (Kamzík-Koliba) |
šikmá dĺžka | 988,4 m |
vodorovná dĺžka | 970,7 m |
prevýšenie | 186 m |
priemerný sklon trate | 10°53′ |
maximálny sklon trate | 16 s |
konštrukčná dopr. rýchlosť | 2,25 m/s |
dopravná rýchlosť | 1,5 m/s |
max. dopravná rýchlosť | 2,0 m/s |
revízna rýchlosť | 0,5 m/s |
rýchlosť pri núdzovom pohone | 0,5 m/s; max. 0,8 m/s |
prípustná rýchlosť vetra | 10,0 m/s |
kritická rýchlosť vetra | 12,5 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra | 13,8 m/s a viac |
čas jazdy | 12 min.; pri revíznej 51 min. |
konštrukčný čas jazdy | 8,15 min. |
časový interval vozňov | 27 s |
konštrukčný čas. interval | 16 s |
konštrukčná vzdialenosť vozňov | 36 m |
vzdialenosť vozňov | 41,18 m |
počet vozňov | 47 + 1 nákladná, resp. montážna plošina |
konštrukčný počet vozňov | 54 + 1 nákladná, resp. montážna plošina |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) | 160 kg (2 osoby) |
nosnosť nákladného vozňa | 200 kg (1 ks) |
hmotnosť sedačky | 70 kg |
hmotnosť nákladného vozňa | 200 kg (aj s nákladom) |
počet podpier | 18 (max. výška 12 m); z toho 4 tlačné |
dopravné lano | 28 mm 6 x 19 SEALE; PN 02 4340.57 |
napínacie lano | 20 mm SEALE, 162 drôtov; ČSN 02 4342.45 |
priemer poháňacieho lanáča | 4000 mm |
priemer vratného lanáča | 4000 mm |
priemer traťových kladiek | 400 mm |
počet traťových kladiek | 182 ks so stanicami |
rozchod dopravného lana na trati | 4000 mm |
hlavný pohon | asynchrónny elmotor s rotorom nakrátko Siemens 1LG4280-4AA60-Z; 50 Hz, 380 V ss |
núdzový pohon | NPZ + hl. pohon |
revízny pohon | regulácia otáčok hlavného motora frekvenčným meničom |
NPZ - náhradný prúd. zdroj | dieselagregát 3S110 36 kW |
hlavná prevodovka | prev. pomer: 12,5, vstup. otáčky: 1550 ot/min., typ TRA 370x12,5 |
regulácia dopravnej rýchlosti (el. výzbroj) | frekvenčným meničom Altivar 71 |
výkon hlavného pohonu - inštalovaný | 75 kW |
hlavná (bezpečnostná) brzda | ovládaná kataraktom, pôsobí priamo na lanáč |
prevádzková brzda | mechanická s bezazbestovým obložením pôsobiaca na kotúč medzi motorom a prevodovkou |
obvod LD | 1956 m |
počet zamestnancov - obsluha | prevádzka: 5; + pokladne a pomocný personál |
GPS poloha - dolná stanica | 48.194195, 17.098133 (N 48°11.703` * E 17°05.946`) |
GPS poloha - kríženie LD s trasou vn | 48.190067, 17.098000 (N 48°11.404` * E 17°05.880`): medzi P8 a P9 – 369 m. n. m. |
GPS poloha - horná stanica | 48.185599, 17.097039 (N 48°11.123` * E 17°05.819`) |
vedľajšia sezóna 2024 |
02.09.2024 - 23.12.2024 | 10:00 - 18:00 ↓ 17:45 ↑ | sviatky |
poznámka »
|
10:00 - 18:00 ↓ 17:45 ↑ | štvrtok - nedeľa |
poznámka »
|
Druh lístka | dospelí | deti | seniori | skupiny | žiacke skupiny |
---|---|---|---|---|---|
spiatočná jazda | 7,00 € | 6,00 € | 2,00 € | 4,00 € | 2,50 € |
1 jazda s bicyklom | 5,50 € | ||||
2 jazdy s bicyklom | 8,00 € | ||||
3 jazdy s bicyklom | 10,00 € | ||||
4 jazdy s bicyklom | 12,00 € | ||||
jednosmerný | 4,50 € | 4,00 € | 2,00 € |
Platba platobnými kartami je možná.
Podpera č. | Počet kladiek | Typ podpery | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | obe vetvy 6 | tlačná | |||
2 | obe vetvy 4 | nosná | |||
3 | obe vetvy 4 | nosná | |||
4 | obe vetvy 4 | nosná | |||
5 | obe vetvy 4 | nosná | |||
6 | obe vetvy 4 | nosná | |||
7 | obe vetvy 6 | nosná | |||
8 | obe vetvy 4 | nosná | |||
9* | obe vetvy 6 | tlačná | |||
10 | obe vetvy 4 | nosná | |||
11 | obe vetvy 4 | nosná | |||
12 | obe vetvy 6 | nosná | |||
13 | obe vetvy 4 | nosná | |||
14 | obe vetvy 4 | tlačná | |||
15 | obe vetvy 4 | tlačná | |||
16 | obe vetvy 6 | nosná | |||
17 | obe vetvy 4 | nosná | |||
18 | obe vetvy 6 | nosná | |||
Priemerná vzdialenosť medzi podperami: 54,22 m | |||||
* - najvyššia podpera |