typ LD |
osobná pozemná lanová dráha kyvadlového systému; jednokoľajná trať s výhybňou |
výrobca |
Doppelmayr - Garaventa; vozne Gangloff |
rok výroby |
2007 |
projektovaná v roku |
2007 |
výstavba |
16. september 2007 - december 2007 |
uvedenie do prevádzky |
22. decembra 2007 |
umiestnenie pohonu |
horná stanica |
prepravná kapacita - zima |
1600 os/h. |
prepravná kapacita - leto |
1600 os/h. |
dolná stanica |
1025 m n.m. |
horná stanica |
1272 m n.m. |
šikmá dĺžka |
1952 m |
vodorovná dĺžka |
1937 m |
prevýšenie |
247 m |
minimálny sklon trate |
11,43 % |
priemerný sklon trate |
13,11 % |
maximálny sklon trate |
14,8 % |
max. dopr. rýchlosť - zima |
10 m/s (výhybňa 7 m/s) |
max. dopr. rýchlosť - leto |
10 m/s (výhybňa 7 m/s) |
revízna rýchlosť |
ľubovoľná |
prípustná rýchlosť vetra |
nemá vplyv |
neprípustná rýchlosť vetra |
nemá vplyv |
čas jazdy |
4,5 min. |
počet vozňov |
2 |
nosnosť osobného vozňa |
12 800 kg (160 + 1 osôb) |
hmotnosť vozňa |
18 500 kg |
ťažné lano |
34 mm; 4,51 kg/m, 6x25 FW, jednosmerné vinutie, vpravo |
priemer poháňacieho lanáča |
2800 mm, dvojdrážkový |
priemer uhlovacieho lanáča |
2800 mm, dvojdrážkový |
priemer traťových kladiek |
320 mm |
počet traťových kladiek |
130 priamych, 288 šikmých |
rozchod koľajníc na trati |
1068 mm; profil koľajníc M68, spojenie zvarom, upevnenie atypickou podkladnicou typ 1–8 |
min. polomer smerového oblúka |
300 m; vo výhybni 230 m |
hlavný pohon |
asynchrónny elektromotor, riadený frekvenčným meničom |
hlavná prevodovka |
3-TLN-22,4; prevodový pomer 1:22,85 |
výkon hlavného pohonu - rozjazdový |
694 kW |
výkon hlavného pohonu - trvalý |
523 kW |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
ovládaná pružinou, hydraulicky vetraná, pôsobí na poh. lanáč |
prevádzková brzda |
ovládaná pružinou, pôsobí na brzdový kotúč |
GPS poloha - dolná stanica |
49.141743, 20.220377 |
GPS poloha - horná stanica |
49.158117, 20.224626 |