28.03.2024 DNES PREMÁVA V SR 13 LANOVIEK Rezervácia ubytovania

Sedačková lanovka Remata - Lazy

Technicko-prevádzkové údaje lanovej dráhy

typ LDosobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením jednomiestnych sedačiek
výrobcaTRANSPORTA, n. p. Chrudim
výrobný typSL-1
projektant technologickej častiTRANSPORTA, n. p. Chrudim
projektant stavebnej častiBanské projekty, Bratislava, 1972
rok výroby1974
výstavbaaugust 1974 - apríl 1978, príprava od 1969
uvedenie do prevádzkyleto 1978
ukončenie prevádzky1995 (?)
demontáž1997 (zdroj: Obec Ráztočno)
ťažná vetvapravá
umiestnenie pohonudolná stanica
systém napínaniazávažím v dolnej stanici
napínací ťah11 000 kg (11 t)
prepravná kapacita312 os/h
dolná stanica581 m n.m. (Remata)
horná stanica813 m n.m. (Lazy)
šikmá dĺžka729 m
prevýšenie232 m
priemerný sklon trate31,8 %
dopravná rýchlosť2,25 m/s
revízna rýchlosť0,5 m/s
rýchlosť pri núdzovom pohone0,5 m/s
prípustná rýchlosť vetra12 m/s
neprípustná rýchlosť vetranad 12 m/s
čas jazdy5,4 min.
časový interval vozňov11 s
vzdialenosť vozňov26 m
počet vozňov60
nosnosť osobného vozňa (sedačky)1 osoba
počet podpier12, z toho 4 tlačné
dopravné lano28 mm
napínacie lano25 mm
priemer poháňacieho lanáča3000 mm
priemer vratného lanáča3000 mm
rozchod dopravného lana na trati3000 mm
hlavný pohon40 kW
núdzový pohondieselagregát, 36 kW
revízny pohonregulácia otáčok hlavného pohonu
NPZ - náhradný prúd. zdrojnáhradný prúdový zdroj 36 kW
hlavná (bezpečnostná) brzdahydraulická, pôsobí priamo na lanáč
prevádzková brzdačelusťová
obvod LD1458 m
GPS poloha - dolná stanica48.755048, 18.810699
GPS poloha - horná stanica48.757463, 18.819536

Mapa lanovej dráhy

Trať lanovej dráhy

Podpera č.Počet kladiekTyp podperyPodpera č.Počet kladiekTyp podpery
1*obe vetvy 12tlačná7obe vetvy tlačná
2obe vetvy 8nosná8obe vetvy 4tlačná
3obe vetvy nosná9obe vetvy 6nosná
4obe vetvy tlačná10obe vetvy 8nosná
5obe vetvy nosná11obe vetvy 4nosná
6obe vetvy nosná12obe vetvy 2nosná
Priemerná vzdialenosť medzi podperami: 60,75 m
* - zdvojená podpera

Ďalšie informácie

Máte viac informácií o tejto lanovke? Podeľte sa o ne s nami prostredníctvom sekcie Kontakty, resp. message boardu. Ďakujeme!

Priesek, pripravený so značným predstihom (už v roku 1969), mal byť pôvodne využitý pre lyžiarsky vlek VL 1000. Po získaní finančných prostriedkov sa projekt zmenil a vybudovala sa sedačková lanová dráha.

 Bachledova dolina
 Banská Štiavnica
 Bratislava - Železná
 Dedinky - Geravy
 Donovaly
 Drienica - Lysá
 Jasenská dolina
 Jasná - Chopok
 Kojšovská hoľa
 Krahule
 Králiky
 Krompachy - Plejsy
 Krušetnica
 Kubínska hoľa
 Malá Lučivná
 Malinô Brdo
 Martinské hole
 Mýto pod Ďumbierom
 Oravice
 Oravská Lesná
 Oravský Podzámok
 Roháče - Spálená
 Skalka pri Kremnici
 Starý Smokovec
 Štrbské Pleso
 Tatranská Lomnica
 Valaská
 Valčianska dolina
 Veľká Rača
 Vitanová
 Vrátna
 Závažná Poruba
 Ždiar - Deny
 Ždiar - Strachan
 Ždiar - Strednica
  
 Ankogel (AT)
 Białka Tatrzańska (PL)
 Bílá (CZ)
 Kohútka (CZ)
 Krynica (PL)
 Mölltaler Gl. (AT)
 Muttereralm (AT)
 Nové Mesto p. Š. (HU)
 Stuhleck (AT)
 Szczyrk (PL)
 Zakopané (PL)
Stránku prevádzkuje MB - POLYGRAF s.r.o.