typ LD |
osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením jednomiestnych sedačiek |
výrobca |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim |
výrobný typ |
SL-1 |
projektant technologickej časti |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim |
projektant stavebnej časti |
Banské projekty, Bratislava, 1972 |
rok výroby |
1974 |
výstavba |
august 1974 - apríl 1978, príprava od 1969 |
uvedenie do prevádzky |
leto 1978 |
ukončenie prevádzky |
1995 (?) |
demontáž |
1997 (zdroj: Obec Ráztočno) |
ťažná vetva |
pravá |
umiestnenie pohonu |
dolná stanica |
systém napínania |
závažím v dolnej stanici |
napínací ťah |
11 000 kg (11 t) |
prepravná kapacita |
312 os/h |
dolná stanica |
581 m n.m. (Remata) |
horná stanica |
813 m n.m. (Lazy) |
šikmá dĺžka |
729 m |
prevýšenie |
232 m |
priemerný sklon trate |
31,8 % |
dopravná rýchlosť |
2,25 m/s |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
rýchlosť pri núdzovom pohone |
0,5 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
12 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra |
nad 12 m/s |
čas jazdy |
5,4 min. |
časový interval vozňov |
11 s |
vzdialenosť vozňov |
26 m |
počet vozňov |
60 |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) |
1 osoba |
počet podpier |
12, z toho 4 tlačné |
dopravné lano |
28 mm |
napínacie lano |
25 mm |
priemer poháňacieho lanáča |
3000 mm |
priemer vratného lanáča |
3000 mm |
rozchod dopravného lana na trati |
3000 mm |
hlavný pohon |
40 kW |
núdzový pohon |
dieselagregát, 36 kW |
revízny pohon |
regulácia otáčok hlavného pohonu |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
náhradný prúdový zdroj 36 kW |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
hydraulická, pôsobí priamo na lanáč |
prevádzková brzda |
čelusťová |
obvod LD |
1458 m |
GPS poloha - dolná stanica |
48.755048, 18.810699 |
GPS poloha - horná stanica |
48.757463, 18.819536 |