typ LD |
osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením jednomiestnych sedačiek |
výrobca |
Strojárne Piesok |
výstavba |
1953 - 1955 |
uvedenie do prevádzky |
12. februára 1955 |
rekonštrukcia |
1974 - 1981 |
ťažná vetva |
ľavá |
umiestnenie pohonu |
údolná stanica |
systém napínania |
závažím v dolnej stanici |
napínací ťah |
3300 kg (33 kN) |
prepravná kapacita - zima |
130 os./h |
prepravná kapacita - leto |
130 os./h |
dolná stanica |
540 m n.m. (Valaská) |
horná stanica |
773 m n.m. (Chvatimech) |
šikmá dĺžka |
560 m |
vodorovná dĺžka |
505 m |
prevýšenie |
233 m |
priemerný sklon trate |
46,14 % |
max. dopr. rýchlosť - zima |
1,5 m/s |
max. dopr. rýchlosť - leto |
1,5 m/s |
revízna rýchlosť |
1,0 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
12 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra |
13 m/s |
čas jazdy |
8 min. (480 s) |
časový interval vozňov - zima |
20 s |
časový interval vozňov - leto |
20 s |
vzdialenosť vozňov |
33 m |
počet vozňov |
32 |
konštrukčný počet vozňov |
44 |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) |
80 kg (1 osoba) |
nosnosť montážneho vozňa |
100 kg |
nosnosť nákladného vozňa |
100 kg |
hmotnosť sedačky |
20 kg |
hmotnosť montážneho vozňa |
26 kg |
hmotnosť nákladného vozňa |
26 kg |
počet podpier |
13 (max. výška podpery 5 m); z toho 3 tlačné |
dopravné lano |
20 mm (20 ČSN 02 4347.45 Warrington); 1180 m, nosnosť 23 t |
napínacie lano |
25 mm (25 ČSN 02 4340.43 Seal) |
priemer traťových kladiek |
200 mm |
hlavný pohon |
12,5 kW, 380/220 V, 50 Hz, 1430 ot./min |
núdzový pohon |
nie je |
revízny pohon |
nie je |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
nie je |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
hydroagregát (0,75 kW) |
prevádzková brzda |
elektromagnet 3 x 400 V |
obvod LD |
cca 1010 m |
kontrola polohy lana |
prostredníctvom sériovo zapojených lámacích tyčiniek |
kontrola rýchlosti |
Zepakomp T33 |
počet zamestnancov - obsluha |
leto 2, pri vyššej prevádzke a v zime 3 |
GPS poloha - dolná stanica |
48.802057, 19.560606 (N 48°44.118 * E 19°33.636) |
GPS poloha - horná stanica |
48.797881, 19.558307 |