typ LD |
osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s odpojiteľným uchytením dvojmiestnych sedačiek |
výrobca |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim v licencii Von Roll, Bern |
výrobný typ |
VR 101 |
výstavba |
1948 - 1950 |
uvedenie do prevádzky |
5. marca 1950 |
ukončenie prevádzky |
31. decembra 2003 (posledná oficiálna verejná jazda) |
demontáž |
2005 |
ťažná vetva |
pravá |
umiestnenie pohonu |
dolná stanica |
systém napínania |
závažím v hornej stanici |
napínací ťah |
10 000 kg (100 kN) |
prepravná kapacita - zima |
240 os./h |
prepravná kapacita - leto |
240 os./h |
dolná stanica |
736 m n.m (Vrátna) |
horná stanica |
1490 m n.m. (Chleb) |
šikmá dĺžka |
1845 m |
vodorovná dĺžka |
1678 m |
prevýšenie |
754 m |
priemerný sklon trate |
44,9 % |
maximálny sklon trate |
65,0 % |
max. dopr. rýchlosť - zima |
2,4 m/s |
max. dopr. rýchlosť - leto |
2,4 m/s |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
rýchlosť pri núdzovom pohone |
2,4 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
12 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra |
15 m/s |
čas jazdy |
12 min. (720 s) |
časový interval vozňov - zima |
30 s |
časový interval vozňov - leto |
30 s |
vzdialenosť vozňov |
72 m |
počet vozňov |
55 |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) |
240 kg (2 osoby) |
počet podpier |
25/4 (celkom/z toho tlačné); max. výška 10 m |
dopravné lano |
23 mm |
napínacie lano |
40 mm |
priemer poháňacieho lanáča |
3000 mm |
priemer uhlovacieho lanáča |
(v dolnej stanici) |
rozchod dopravného lana na trati |
3000 mm |
hlavný pohon |
trojfázový indukčný elmotor 380 V, 50 Hz, 80 kW |
núdzový pohon |
9 kW |
obvod LD |
3 m od osi lana |
GPS poloha - dolná stanica |
49.208266, 19.042481 (N 49°12.511` * E 19°02.568`) |
GPS poloha - horná stanica |
49.193333, 19.038350 (N 49°11.600` * E 19°02.301`) |