25.04.2024

Nová štruktúra predaja vozidiel Prinoth na Slovensku

Výrobca pásových vozidiel Prinoth prezentoval vo Vysokých Tatrách svoj najväčší model Beast. Podvozky vozidiel vyrábajú aj v Starej Ľubovni, kde sa nachádza jeden z výrobných závodov skupiny Leitner.

Nová štruktúra predaja pre Prinoth

Predaj snežných pásových vozidiel Prinoth na Slovensku niekoľko rokov zabezpečovala spoločnosť Snowwork. Od konca roku 2012 aktivity v tejto oblasti preberá spoločnosť Leitech, ktorá zabezpečuje aj predaj lanoviek Leitner ropeways. Manažérom predaja firmy Prinoth pre Slovensko, Poľsko a Ukrajinu sa stal Ing. Jaroslav Mačičák a oficiálnym zástupcom firmy Prinoth na Slovensku Ing. Peter Hulla. Servisná podpora je naďalej zabezpečovaná cez firmu Snowservice.

Prinoth je jeden z dvoch veľkých výrobcov snežných pásových vozidiel na svete a patrí pod skupinu High Technology Investments (HTI). V ostatnom období predáva okolo 1100 vozidiel ročne. Do tohto údaja sú však zarátané aj úžitkové pásové vozidlá určené pre prácu na pláži, v lese či na poli. Najväčším konkurentom pre Prinoth je Kässbohrer Geländefahrzeug so svojou značkou Pistenbully. Obe skupiny dosahujú približne rovnaký obrat(1) – okolo 200 miliónov eur ročne – a odhaduje sa, že spoločne majú až 95 % podiel na trhu.

Prinoth made in Slovakia?

Súčasťou skupiny HTI sú aj výrobcovia lanoviek Leitner a Poma a výrobca zasnežovacích systémov DemacLenko. Pred šiestimi rokmi sa skupina rozhodla postaviť nové výrobné a servisné centrum na Slovensku.

„Uvedomili sme si, že pôsobiť v Európe znamená pôsobiť oboma smermi. To znamená nielen predávať mimo našej domovskej krajiny, ktorou je Taliansko, ale aj nakupovať mimo našej krajiny,“ hovorí Dominic Bosio, šéf exportu Leitner ropeways. Za vhodnú lokalitu si zvolili priemyselný park v Starej Ľubovni blízko štátnej hranice s Poľskou republikou. „V tomto regióne je vysoká úroveň kovovýroby a túto úroveň naďalej zvyšujeme. Spoznali sme tu veľmi kvalitných inžinierov a technikov na výrobu našich produktov,“ tvrdí Bosio.

Od spustenia výroby v Starej Ľubovni prebehli dva roky. Dnes sa tu úspešne vyrábajú nielen technologické diely lanových dráh Leitner ropeways, ale aj podvozky ratrakov Prinoth a tiež oceľové konštrukcie na tyčové kanóny DemacLenko. „Ide o výrobu určenú pre celý svetový trh,“ upresňuje Jaroslav Mačičák z Leitechu. Okrem samotnej výroby začal Leitech minulý rok aj montáž lyžiarskych vlekov do montážnych celkov. „Montážne celky sú z Ľubovne expedované priamo koncovému odberateľovi. Takto sme minulý rok vyviezli približne 15 vlekov,“ hovorí Mačičák.

V Starej Ľubovni je ďalej obchodné oddelenie, sklad náhradných dielov a servisné centrum, ktoré poskytuje záručný a pozáručný servis nielen pre technológie Leitner ropeways, Prinoth a DemacLenko, ale aj pre lanové dráhy Poma. Manažérom zákazníckeho servisu a asistentom predaja firmy Leitech sa koncom minulého roka stal Ing. Peter Olšavský.

Aké snežné pásové vozidlá má Prinoth v ponuke:

Beast Najväčšie vozidlo na úpravu snehu na svete. Beast má pracovnú šírku 7,1 metrov, šírku pásov 5,1 m a šírku frézy 5,21 m. Výkon 388 kW (527 koní).

Prinoth Beast

TIP: Prečítajte si reportáž pre magazín Sky-Hi News o tom, ako jeden Beast nahradí vo Vail tri klasické stroje (v angličtine).

Nový Leitwolf Druhé najvýkonnejšie vozidlo v ponuke s výkonom 335 kW (455 koní), šírkou pásov 4,5 m a šírkou frézy 4,57 m. Vyhovuje emisnej norme Euromot IIIB. V predaji je od roku 2013.

Prinoth Nový Leitwolf s navijákom

Leitwolf Starší model výrobcu predstavený v roku 2002. Výkon 320 kW (435 koní). V roku 2012 kúpila spoločnosť Tatry Mountain Resorts dva Leitwolfy s navijákom. Jeden stroj upravuje zjazdovky v stredisku Jasná Chopok juh, druhý v Tatranskej Lomnici.

Everest Stredne výkonné vozidlo s výkonom 315 kW (430 koní). Šírka pásov 4,26 m, šírka frézy 4,35 m.

Prinoth Everest

Bison/Bison X Bison je určený pre snowparky a menšie lyžiarske strediská. Výkon 261 kW (355 koní). Šírka pásov 4,23 m a šírka frézy 4,35 m.

Prinoth Bison X

Husky Ľahké vozidlo vhodné na úpravu bežeckých tratí, kratších a úzkych zjazdoviek, stôp pod vlekom, prípadne na prepravu osôb. Výkon 146 kW (197 koní).

Fotogaléria z prezentácie Prinoth Beast a Everest pre prevádzkovateľov slovenských a poľských lyžiarskych stredísk – Białka Tatrzańska, február 2013

(1) Tlačová správa k výsledkom spoločnosti Prinoth vo finančnom roku 2011/12, Výročná správa 2010/11 Kässbohrer Geländefahrzeug AG


Matej Petőcz – lanovky.sk
25.02.2013