Sedačková lanová dráha UNIFIX 4 Vrchdolinka Vitanová
TECHNICKÁ INFORMÁCIA PRE LANOVKY.SK
Sedačková lanová dráha s neodpojiteľnými 4-miestnymi vozňami UNIFIX 4 Vrchdolinka Vitanová
Popis zariadenia
Jedná sa o sedačkovú lanovú dráhu jednolanovú, obežnú, s nekrytými 4-miestnymi vozňami pevne uchytenými na dopravné lano.
Vrcholová stanica je stanica vratná a má premiestniteľné (do 1 m) šasi konštrukcie spojenej s vratným lanovým kotúčom, čo sa využije v prípade bežného predĺženia dopravného lana.
POHÁŇACIA STANICA typ UNIFIX:
Údolná poháňacia stanica je zároveň napínacou stanicou tzn. je v nej integrovaný automatický hydraulický systém napínania dopravného lana. Stanica je umiestnená na monolitickom betónovom pilieri. Nástupný pás so štyrmi nástupnými bránkami riadeného odjazdu.
- Hlavný pohon
- Elektrický motor na jednosmerný prúd napájaný prostredníctvom tyristorového meniča je umiestnený pod poháňacím lanovým kotúčom vo vertikálnej polohe.
- Inštalovaný výkon : 195 kW
- Prevodovka : Ide o trojstupňovú planetovú prevodovku.
- Typ prevodovky: Unifix M
- Značka: Kissling
- Krútiaci moment : 176 133,9 Nm
- Núdzový pohon
- Núdzový pohon zabezpečuje zostava poháňacieho ústrojenstva núdzového pohonu: motorprevodovka s asynchrónnym elektrickým motorom, napájaným buď zo siete alebo z náhradného prúdového zdroja prostredníctvom frekvenčného meniča.
- Pri plnom zaťažení trate je hodnota dopravnej rýchlosti pri núdzovom pohone nadimenzovaná na max 0,5 m/s s cieľom minimalizovať zaťaženie motora núdzového pohonu. V závislosti od postupného odľahčenia trate počas evakuácie cestujúcich, sa dopravná rýchlosť môže zvýšiť až na 0,9 m/s.
- Výkon : 37 kW (trvalý); 55 kW (15% záťaž)
- Zostava elektrocentrály:
- Značka : Cummins
- Výkon : 87,9 kW
- Hydraulický systém napínania
- Hydraulický dvojvalec
- Max. napínacia sila na 1 valec: 28 500 daN
- Zdvih dvojvalca: 2150 mm
- Hydraulická centrála napínania
- Celková dráha pojazdu napínacieho vozu: 2 m
- Systém brzdenia – režimy zastavenia
- Núdzové zastavenie prostredníctvom motora
- Núdzové zastavenie prostredníctvom prevádzkovej brzdy
- Núdzové zastavenie prostredníctvom bezpečnostnej brzdy
- Kumulovaný režim zastavenia
- Brzdná sila u prevádzkovej i bezpečnostnej brzdy je vyvíjaná sústavou tanierových pružín, ktoré sú pri odbrzdení brzdy stlačené hydraulickým valcom. Tlak produkuje hydraulická centrála bŕzd so zdvojeným riadiacim okruhom.
- Kontrola rýchlosti vetra je zabezpečená vetromerom. Prostredníctvom automatu sú potom sledované dve prahové hodnoty rýchlosti vetra:
- 15 m/s, t.j. prípustná rýchlosť vetra.
Zvuková výstraha.
- 18 m/s, t.j. kritická rýchlosť vetra.
Pri tejto hodnote dôjde k samočinnému zastaveniu lanovej dráhy; Možnosť premostenia a uvedenia LD do chodu v mimoriadnom režime pri obmedzenej rýchlosti – len pre výstup cestujúcich.
- 20 m/s : neprípustná rýchlosť vetra.
Hlavné charakteristiky zariadenia
PREHĽAD ZÁKLADNÝCH ÚDAJOV Sedačková lanová dráha s neodpojiteľnými 4-miestnymi vozňami UNIFIX 4 Vrchdolinka, Vitanová |
Šikmá dĺžka trate | 965 m |
Vodorovná dĺžka trate | 934,45 m |
Prevýšenie | 228 m |
Priemerný sklon lana | 24 % |
Maximálny sklon lana | 61 % |
Počet traťových podpier | 10 |
- z toho | 1 tlačná a 1 nosno-tlačná |
Ťažná vetva | ľavá |
Poháňacia / napínacia stanica | údolná |
Zaťažovacie stavy (ťažná - vratná vetva) | % max prepravnej kapacity 100 – 0; 100 - 25 |
Zaťažovací stav na vratnej vetve | 25 % |
Nominálny výkon | 205 kW |
Inštalovaný výkon | 195 kW |
Maximálna dopravná rýchlosť (s nástupným pásom) | 2,6 m/s |
Maximálna dopravná rýchlosť (bez nástupného pásu) | 2,3 m/s |
Maximálna dopravná rýchlosť pri núdz. pohone | 0,5 – 0,9 m/s |
Maximálna dopravná rýchlosť v režime mimoriadneho chodu | 1,5 m/s |
Max. absolútna rýchlosť nástupného pásu | 0,87 m/s |
Revízna dopravná rýchlosť | 0,26 – 0,50 m/s |
Prepravná kapacita | 2400 os/h |
Počet vozňov | 125 |
Typ vozňa | neodpojiteľná 4-miestna sedačka TS4 Confort 3011692 |
Vzdialenosť / časový interval medzi vozňami | 15,6 m / 6 s |
Čas prepravy | 6 min 11s |
Nominálny priemer / dĺžka dopravného lana | 40,5 mm / 2052 m |
Rozchod dopravného lana | 4,9 m |
Priemer poháňacieho lanového kotúča | 4900 mm |
Priemer vratného lanového kotúča | 4900 mm |
Nástupný pás (v údolnej stanici) | zn.Emmegi, typ Comfort |
* 0,7 m/s...maximálna dopravná rýchlosť s núdzovým pohonom pri zaťaženej ťažnej vetve (100%)
* 0,9 m/s...maximálna dopravná rýchlosť s núdzovým pohonom pri nezaťaženej ťažnej vetve (0%)
Spracoval:
TECHMONT SNOW, s.r.o.
Výhradný zástupca POMA V SR a ČR
Poprad, Slovensko
|