29.03.2024 DNES PREMÁVA V SR 16 LANOVIEK Rezervácia ubytovania

13 miliónov eur investícií pre Jasnú v rokoch 2018-2019
Investície v Jasnej závisia od získania potrebných povolení – sústrediť sa majú do oblasti Bielej púte a Priehyby. Spoločnosť 1. tatranská bližšie predstavila projekt optimalizácie dopravných zariadení na Štrbskom plese.

Spoločnosť Tatry mountain resorts (TMR) plánuje v prípade získania potrebných povolení v rokoch 2018-2019 investovať v Jasnej spolu 13 miliónov eur. Informáciu uviedla hovorkyňa TMR Zuzana Fabianová pre MY Liptovské noviny.

Investície by smerovali predovšetkým do:

- výstavby 15-miestnej kabínkovej lanovky na trase Biela púť – Priehyba s otvorením pred začiatkom zimnej sezóny 2018/2019;
- výstavby reštaurácie na Priehybe s kapacitou 250 stoličiek (+300 stoličiek na strešnej terase) v roku 2019.

Bližšie technické parametre navrhovanej lanovej dráhy zverejnila spoločnosť TMR v rámci procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA):

šikmá dĺžka 931,7 m
prevýšenie 229 m
prepravná kapacita 2800 os/h
rýchlosť 6 m/s
kapacita vozňov 15 miest
počet vozňov 25
odolnosť voči vetru do 25 m/s

Optimalizácia OHDZ na Štrbskom plese

V rámci procesu EIA spoločnosť 1. tatranská štátnym orgánom bližšie predstavila svoj zámer optimalizácie horských dopravných zariadení a dopravy na Štrbskom plese. O zámere sme informovali koncom júla.

Súčasťou optimalizácie by podľa návrhu 1. tatranskej mohla byť aj:

- odpojiteľná 6-sedačka s bublinami a nástupným pásom na trase Helios – Trigan (dĺžka 1211 m, prevýšenie 155 m, kapacita 2400-3000 os/h);
- odpojiteľná 6-sedačka s bublinami a nástupným pásom na trase FIS – Trigan (dĺžka 447 m a prevýšenie 102 m, kapacita 2400-3000 os/h);
- pulzačná kabínková lanovka s 2 skupinami dvoch vozňov s kapacitou 8 miest alebo pozemná lanovka s jedným vozňom s kapacitou 35 miest na trase Kempinski – Helios (dĺžka 468 alebo 766 m, prevýšenie 21 alebo 25 m, kapacita 330 alebo 230 os/h).

Pri LD Kempinski a Trigan je navrhovaná celoročná prevádzka. Realizácia zámeru sa podľa dokumentácie k procesu EIA odhaduje na roky 2019 až 2021. Všetko je ale podmienené vydaním kladných stanovísk príslušných povoľovacích orgánov.

Matej Petőcz - lanovky.sk
30.08.2017

 Bachledova dolina
 Banská Štiavnica
 Bratislava - Železná
 Dedinky - Geravy
 Donovaly
 Drienica - Lysá
 Jasenská dolina
 Jasná - Chopok
 Kojšovská hoľa
 Krahule
 Králiky
 Krompachy - Plejsy
 Krušetnica
 Kubínska hoľa
 Malá Lučivná
 Malinô Brdo
 Martinské hole
 Mýto pod Ďumbierom
 Oravice
 Oravská Lesná
 Oravský Podzámok
 Roháče - Spálená
 Skalka pri Kremnici
 Starý Smokovec
 Štrbské Pleso
 Tatranská Lomnica
 Valaská
 Valčianska dolina
 Veľká Rača
 Vitanová
 Vrátna
 Závažná Poruba
 Ždiar - Deny
 Ždiar - Strachan
 Ždiar - Strednica
  
 Ankogel (AT)
 Białka Tatrzańska (PL)
 Bílá (CZ)
 Kohútka (CZ)
 Krynica (PL)
 Mölltaler Gl. (AT)
 Muttereralm (AT)
 Nové Mesto p. Š. (HU)
 Stuhleck (AT)
 Szczyrk (PL)
 Zakopané (PL)
Stránku prevádzkuje MB - POLYGRAF s.r.o.