19.04.2024

Štyri odpojiteľné lanovky v Ščyrku vo výstavbe

Masívna modernizácia lyžiarskych stredísk SON a COS v poľskom Ščyrku začala. Všetky nové lanovky budú vybavené priamym pohonom či garážami pre vozne. Dodávateľom technológie je Leitner ropeways.

Prinášame technické údaje nových lanoviek v Ščyrku (pod schémou LD):

Výstavba lanových dráh v Ščyrku a plán ďalšej výstavby v stredisku SON podľa vyjadrenia TMR z marca 2017 /mapový podklad Google Earth/

CD4C Szczyrk – Jaworzyna
Investor: Centralny Ośrodek Sportu – Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Szczyrku, Instytucja Gospodarki Budżetowej
Dodávateľ: Leitner ropeways
Pohon v dolnej stanici
Napínanie v dolnej stanici
Nástupný pás v dolnej stanici
Horná / dolná stanica s plným opláštením
Automatická podzemná garáž v hornej stanici s 5 slepými koľajami
Ťažná vetva ľavá
Horizontálna dĺžka 1520,50 m
Prevýšenie 406,05 m
Šikmá dĺžka 1576,66 m
Priemer lana 46 mm
Hlavný pohon priamy typu DirectDrive s riadením LeitDrive
Výkon hlavného pohonu – trvalý 480 kW
Výkon hlavného pohonu – rozjazdový 546 kW
Napínací ťah 510 kN
Prepravná kapacita 2400 os/h
Rýchlosť 5 m/s
Vzdialenosť medzi vozňami 30 m
Individuálna sklopná zábrana bez automatického blokovania
Časový odstup medzi vozňami 6 sekúnd
Počet vozňov 112 s bublinami a bez vyhrievania sedadiel
Čas jazdy 5 min 15 sekúnd
Počet podpier 10

GD10 Parkovisko – Hala
Investor: Szczyrkowski Ośrodek Narciarski, S.A. (97% akcionár Tatry mountain resorts, a.s.)
Dodávateľ: Leitner ropeways
Pohon v dolnej stanici
Napínanie v dolnej stanici
Dolná stanica s plným opláštením
Horná stanica s polovičným opláštením
Semi-automatická podzemná garáž v dolnej stanici s 1 okružnou koľajou
Ťažná vetva pravá
Horizontálna dĺžka 1427,20 m
Prevýšenie 410 m
Šikmá dĺžka 1488,41 m
Priemer lana 50 mm
Hlavný pohon priamy typu DirectDrive s riadením LeitDrive
Výkon hlavného pohonu – trvalý 590 kW
Výkon hlavného pohonu – rozjazdový 715 kW
Napínací ťah 660 kN
Prepravná kapacita 3000 os/h
Rýchlosť 6 m/s
Vzdialenosť medzi vozňami 72 m
Časový odstup medzi vozňami 12 sekúnd
Počet vozňov 51 bez vyhrievania sedadiel
Čas jazdy 4 min 8 sekúnd
Počet podpier 10

CD6C Solisko – Hala
Investor: Szczyrkowski Ośrodek Narciarski S.A. (97% akcionár Tatry mountain resorts, a.s.)
Dodávateľ: Leitner ropeways
Pohon v hornej stanici
Napínanie v dolnej stanici
Dolná stanica s polovičným opláštením, nástup v 90°
Horná stanica s plným opláštením
Semi-automatická garáž za hornou stanicou na úrovni zeme s 3 slepými koľajami
Ťažná vetva ľavá
Horizontálna dĺžka 1574,20 m
Prevýšenie 349 m
Šikmá dĺžka 1615,42 m
Priemer lana 46 mm
Hlavný pohon priamy typu DirectDrive s riadením LeitDrive
Výkon hlavného pohonu – trvalý 450 kW
Výkon hlavného pohonu – rozjazdový 542 kW
Napínací ťah 455 kN
Prepravná kapacita 2400 os/h
Rýchlosť 5 m/s
Vzdialenosť medzi vozňami 45 m
Časový odstup medzi vozňami 9 sekúnd
Počet vozňov 77 s bublinami a s vyhrievaním sedadiel
Individuálna sklopná zábrana bez automatického blokovania
Čas jazdy 5 min 23 sekúnd
Počet podpier 11

CD6C Solisko – Posredna
Investor: Szczyrkowski Ośrodek Narciarski S.A. (97% akcionár Tatry mountain resorts, a.s.)
Dodávateľ: Leitner ropeways
Pohon v hornej stanici
Napínanie v dolnej stanici
Dolná stanica s polovičným opláštením, nástup v 90°
Horná stanica s plným opláštením
Semi-automatická podzemná garáž v hornej stanici s 3 slepými koľajami
Ťažná vetva pravá
Horizontálna dĺžka 1336 m
Prevýšenie 341 m
Šikmá dĺžka 1386,24 m
Priemer lana 48 mm
Hlavný pohon priamy typu DirectDrive s riadením LeitDrive
Výkon hlavného pohonu – trvalý 514 kW
Výkon hlavného pohonu – rozjazdový 604 kW
Napínací ťah 406 kN
Prepravná kapacita 2400 os/h (teoretické maximum 3000 os/h)
Rýchlosť 5 m/s
Vzdialenosť medzi vozňami 45 m (pri 83 vozňoch 36 m)
Časový odstup medzi vozňami 9 sekúnd (pri 83 vozňoch 7,20 sec)
Počet vozňov 66 s bublinami a s vyhrievaním sedadiel (teoretické maximum 83)
Individuálna sklopná zábrana bez automatického blokovania
Čas jazdy 4 min 37 sekúnd
Počet podpier 11

Za poskytnutie technických údajov ďakujeme spoločnosti Leitech.

Matej Petőcz - lanovky.sk
14.06.2017