30.11.2023 DNES PREMÁVA V SR 1 LANOVKA Rezervácia ubytovania

Kabínková lanovka Tatr. Lomnica - Skal. pleso (pôvodná)

Technicko-prevádzkové údaje lanovej dráhy

typ LDosobná visutá dvojlanová dráha obežného systému s odpojiteľným uchytením štvormiestnych kabínok bez sprievodcu (2 nezávislé poháňacie úseky)
výrobcaTRANSPORTA Chrudim, kabínky Orličan Choceň
výrobný typK4
výstavba1967 - 1973
uvedenie do prevádzkyskúšobná 4. januára 1973, verejná 27. augusta 1973
ukončenie prevádzky30. apríla 1993
rekonštrukcia1992 - zabezpečovacie zariadenie
ťažná vetvaľavá
umiestnenie pohonu1. úsek: horná stanica, 2. úsek: horná stanica
systém napínaniazávažím; 1. úsek: údol. stanica, 2. úsek: dolná stanica
napínací ťah - nosné laná1. úsek: 25 011 kg, 2. úsek: 24 008 kg
napínací ťah - ťažné laná1. úsek: 12 246 kg, 2. úsek: 10 008 kg
prepravná kapacita - zima420 os./h
prepravná kapacita - leto420 os./h
dolná stanica904 m n.m. (Tatranská Lomnica)
medzistanica1172 m n.m. (Štart)
horná stanica1772 m n.m. (Skalnaté Pleso)
šikmá dĺžka1. úsek: 1697 m, 2. úsek: 1985 m, spolu 3682 m
vodorovná dĺžka1. úsek: 1666 m, 2. úsek: 1893 m, spolu 3559 m
prevýšenie1. úsek: 269 m, 2. úsek: 599 m, spolu 868 m
priemerný sklon trate1. úsek: 20,3 %, 2. úsek: 39,0 %
max. dopr. rýchlosť - zima3 m/s
max. dopr. rýchlosť - leto3 m/s
revízna rýchlosť0,5 m/s
prípustná rýchlosť vetra15 m/s
neprípustná rýchlosť vetranad 15 m/s
čas jazdy1. úsek: 9,5 min., 2. úsek: 11 min., spolu 20,5 min.
časový interval vozňov - zima34 s
časový interval vozňov - leto34 s
vzdialenosť vozňov100 m
počet vozňov92 osobných, 8 nákladných, 2 sanitné, 2 mastiace (oba úseky spolu)
nosnosť osobného vozňa (kabíny)320 kg (4 osoby)
nosnosť nákladného vozňa410 kg
hmotnosť kabínky480 kg
hmotnosť nákladného vozňa390 kg
počet podpier1. úsek: 7+1, 2. úsek: 7+1 (spolu 14+2)
ťažné lano28 mm; napínacie ťažného 28 mm
nosné lano40 mm; napínacie nosného 50 mm
priemer poháňacieho lanáča3000 mm
rozchod dopravného lana na trati1. úsek: 4,0 – 4,8 m, 2. úsek: 4,5 – 4,8 m
hlavný pohon1. úsek: 75 kW, 2. úsek: 130 kW
núdzový pohondieselgenerátor 190 kVA
revízny pohon1. úsek: 17 kW, 2. úsek: 22 kW
NPZ - náhradný prúd. zdrojdieselgenerátor 190 kVA
hlavná (bezpečnostná) brzdapôsobí priamo na poháňací lanáč
prevádzková brzdačelusťová
GPS poloha - dolná stanica49.166150, 20.268868
GPS poloha - medzistanica49.179024, 20.255982
GPS poloha - horná stanica49.187528, 20.233296

Mapa lanovej dráhy

Dôležité dátumy lanovej dráhy

  1. 4.1.
    1973
    začiatok skúšobnej prevádzky
    50 rokov
  2. 27.8.
    1973
    prvá jazda
    50 rokov
  3. 30.4.
    1993
    posledná jazda
    30 rokov

 Bachledova dolina
 Banská Štiavnica
 Bratislava-Železná
 Dedinky-Geravy
 Donovaly
 Drienica-Lysá
 Jasenská dolina
 Jasná/Chopok
 Kojšovská hoľa
 Krahule
 Králiky
 Krompachy-Plejsy
 Krušetnica
 Kubínska hoľa
 Malá Lučivná
 Malinô Brdo
 Martinské hole
 Mýto p. Ďumbierom
 Oravice
 Oravská Lesná
 Oravský Podzámok
 Roháče-Spálená
 Skalka pri Kremnici
 Starý Smokovec
 Štrbské Pleso
 Tatranská Lomnica
 Valaská
 Valčianska dolina
 Veľká Rača
 Vitanová
 Vrátna
 Závažná Poruba
 Ždiar-Deny
 Ždiar-Strachan
 Ždiar-Strednica
  
 Ankogel (AT)
 Białka Tatrzańska (PL)
 Bílá (CZ)
 Kohútka (CZ)
 Krynica (PL)
 Mölltaler Gl. (AT)
 Muttereralm (AT)
 Nové Mesto p.Š. (HU)
 Stuhleck (AT)
 Szczyrk (PL)
 Zakopané (PL)
  
Stránku prevádzkuje MB - POLYGRAF s.r.o.