25.04.2024

Sedačková lanovka Remata - Lazy

Technicko-prevádzkové údaje lanovej dráhy

typ LD osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením jednomiestnych sedačiek
výrobca TRANSPORTA, n. p. Chrudim
výrobný typ SL-1
projektant technologickej časti TRANSPORTA, n. p. Chrudim
projektant stavebnej časti Banské projekty, Bratislava, 1972
rok výroby 1974
výstavba august 1974 - apríl 1978, príprava od 1969
uvedenie do prevádzky leto 1978
ukončenie prevádzky 1995 (?)
demontáž 1997 (zdroj: Obec Ráztočno)
ťažná vetva pravá
umiestnenie pohonu dolná stanica
systém napínania závažím v dolnej stanici
napínací ťah 11 000 kg (11 t)
prepravná kapacita 312 os/h
dolná stanica 581 m n.m. (Remata)
horná stanica 813 m n.m. (Lazy)
šikmá dĺžka 729 m
prevýšenie 232 m
priemerný sklon trate 31,8 %
dopravná rýchlosť 2,25 m/s
revízna rýchlosť 0,5 m/s
rýchlosť pri núdzovom pohone 0,5 m/s
prípustná rýchlosť vetra 12 m/s
neprípustná rýchlosť vetra nad 12 m/s
čas jazdy 5,4 min.
časový interval vozňov 11 s
vzdialenosť vozňov 26 m
počet vozňov 60
nosnosť osobného vozňa (sedačky) 1 osoba
počet podpier 12, z toho 4 tlačné
dopravné lano 28 mm
napínacie lano 25 mm
priemer poháňacieho lanáča 3000 mm
priemer vratného lanáča 3000 mm
rozchod dopravného lana na trati 3000 mm
hlavný pohon 40 kW
núdzový pohon dieselagregát, 36 kW
revízny pohon regulácia otáčok hlavného pohonu
NPZ - náhradný prúd. zdroj náhradný prúdový zdroj 36 kW
hlavná (bezpečnostná) brzda hydraulická, pôsobí priamo na lanáč
prevádzková brzda čelusťová
obvod LD 1458 m
GPS poloha - dolná stanica 48.755048, 18.810699
GPS poloha - horná stanica 48.757463, 18.819536

Mapa lanovej dráhy

Trať lanovej dráhy

Podpera č. Počet kladiek Typ podpery
1* obe vetvy 12 tlačná
2 obe vetvy 8 nosná
3 obe vetvy nosná
4 obe vetvy tlačná
5 obe vetvy nosná
6 obe vetvy nosná
7 obe vetvy tlačná
8 obe vetvy 4 tlačná
9 obe vetvy 6 nosná
10 obe vetvy 8 nosná
11 obe vetvy 4 nosná
12 obe vetvy 2 nosná
Priemerná vzdialenosť medzi podperami: 60,75 m
* - zdvojená podpera

Ďalšie informácie

Máte viac informácií o tejto lanovke? Podeľte sa o ne s nami prostredníctvom sekcie Kontakty, resp. message boardu. Ďakujeme!

Priesek, pripravený so značným predstihom (už v roku 1969), mal byť pôvodne využitý pre lyžiarsky vlek VL 1000. Po získaní finančných prostriedkov sa projekt zmenil a vybudovala sa sedačková lanová dráha.