Sedačková lanovka Bratislava - lunapark
Technicko-prevádzkové údaje lanovej dráhy
typ LD | osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením jednomiestnych sedačiek |
výrobca | TRANSPORTA, n. p. Chrudim |
výrobný typ | |
investor | Riaditeľstvo pre cestovný ruch |
rok výroby | začiatok 50. rokov 20. storočia |
projektovaná v roku | začiatok 50. rokov 20. storočia |
výstavba | približne 1953 - 1955 |
ťažná vetva | |
umiestnenie pohonu | |
systém napínania | |
napínací ťah | |
prepravná kapacita | 150 os/h |
dolná stanica | |
horná stanica | |
šikmá dĺžka | 88 m |
prevýšenie | |
dopravná rýchlosť | |
časový interval vozňov | |
počet vozňov | |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) | |
hmotnosť sedačky | |
hmotnosť montážneho vozňa | |
hmotnosť nákladného vozňa | |
počet podpier | |
dopravné lano | |
napínacie lano | |
priemer poháňacieho lanáča | |
priemer vratného lanáča | |
priemer traťových kladiek | |
rozchod dopravného lana na trati | |
hlavný pohon | |
núdzový pohon | |
revízny pohon | |
NPZ - náhradný prúd. zdroj | |
hlavná (bezpečnostná) brzda | |
prevádzková brzda | |
GPS poloha - dolná stanica | 48.136615, 17.116226 |
GPS poloha - horná stanica | 48.136324, 17.114685 |
Mapa lanovej dráhy
Ďalšie informácie
Malá lanová dráha umiestnená v zaniknutom bratislavskom lunaparku v Petržalke sa stavala v 50. rokoch 20. storočia. V materiáloch výrobcu Transporta Chrudim je evidovaná ako "Dětská lanovka" s číslom príkazu 98172 a poznámkou "ve stavbě". Z ďalších informácií vyplýva, že s najväčšou pravdepodobnosťou bola aj v prevádzke. Ďalšie informácie o prevádzke a jej zániku nie sú známe.
Lanová dráha vznikla takmer o 20 rokov skôr ako známejšia sedačková lanovka Železná studnička - Kamzík, bola teda prvou osobnou lanovkou na území Bratislavy.
Máte viac informácií o tejto lanovke? Podeľte sa o ne s nami prostredníctvom sekcie Kontakty, resp. message boardu. Ďakujeme!