Technické údaje dráhy Extra
typ LD | osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením jednomiestnych sedačiek |
---|---|
výrobca | Transporta |
výrobný typ | SL-1 od TRANSPORTA, n. p. Chrudim |
uvedenie do prevádzky | 1965 |
demontáž | pravdepodobne koncom 80. rokov |
ťažná vetva | ľavá |
umiestnenie pohonu | dolná stanica |
prepravná kapacita | 202 os/h |
šikmá dĺžka | 586,1 m |
prevýšenie | 181,7 m |
dopravná rýchlosť | 0,5 - 2,2 m/s |
priemerný sklon trate | 18°04' |
počet vozňov | 30 |
vzdialenosť vozňov | 39 m |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) | 1 osoba |
počet podpier | 10 (maximálne rozpätie 135,25 m) |
dopravné lano | 28 mm (Warrington) |
hlavný pohon | elektromotor KB 74-6; 21,7 kW |
hlavná (bezpečnostná) brzda | pôsobí priamo na poháňací lanáč |
GPS poloha - dolná stanica | 48.986449, 19.504442 |
GPS poloha - horná stanica | 48.984477, 19.496945 |
iné informácie | Sedačková lanovka slúžila na osobnú dopravu zamestnancov bane Liptovská Dúbrava, v ktorej sa ťažila železná ruda a antimón. |
Mapa dráhy Extra
Trať dráhy Extra
Podpera č. | Počet kladiek | Typ podpery |
---|---|---|
1 | obe vetvy | nosná |
2 | obe vetvy | nosná |
3 | obe vetvy | |
4 | obe vetvy | |
5 | obe vetvy | |
6 | obe vetvy | |
7 | obe vetvy | |
8 | obe vetvy | |
9 | obe vetvy | |
10 | obe vetvy |
Priemerná vzdialenosť medzi podperami: 55,70 m