Oravská Lesná je známa ako najchladnejšia dolina na Slovensku. „Máme veľa prírodného snehu aj v porovnaní s inými strediskami, keď inde prší, u nás sneží,“ hovorí Martin Kollár, prevádzkový riaditeľ strediska. Stredisko napriek tomu vybudovalo zasnežovací systém a pripravuje jeho rozšírenie.
V plánoch je posilnenie zasnežovania na zjazdovke Lehotská 2 pri sedačke. „Chceme byť schopní vyrobiť sneh do 3 dní, v súčasnosti nám to trvá dlhšie,“ približuje Kollár. Rovnako je v budúcnosti plánovaná dostavba zasnežovania na zjazdovke Kohútik 1 a Lehotská 3. Zjazdovka Bučina naopak zostane bez zasnežovania.
Prvou zimnou sezónou v Oravskej Lesnej bola sezóna 1983/1984. Prevádzku detského lyžiarskeho vleku na Kohútiku zabezpečovala Telovýchovná jednota Tesla Oravská Lesná. Neskôr bol postavený tiež dlhší vlek pre pokročilých lyžiarov Tatrapoma H130.
Po revolúcii stredisko spravovala obec Oravská Lesná. V roku 2001 si areál od obce prenajala spoločnosť KORA Slovakia a v roku 2005 skiareál získala do vlastníctva. V rokoch 2006 až 2007 zrealizovala prvú veľkú investíciu.
„Výstavbu fixnej 4-sedačkovej lanovky Doppelmayr v novej lokalite Lehotská spätne hodnotíme ako dobrú investíciu, ktorá sa osvedčila. V dnešnej dobe nemá význam rozvíjať stredisko bez sedačkovej lanovky,“ tvrdí riaditeľ strediska Kollár.
Po výstavbe novej lanovky bolo potrebné zabezpečiť komfortné prepojenie oboch lokalít Kohútik aj Lehotská, čo sa podarilo až s odstupom času premiestnením lyžiarskeho vleku Tatrapoma P. Ďalší vlek Tatrapoma S, ktorý vedie z parkoviska pri penzióne Kohútik k vleku H130, je v súčasnosti nevyužívaný.
Potenciál na ďalší rozvoj
V roku 2007 prevádzkovateľ strediska vypracoval projekt ďalšieho rozvoja skiareálu. Zahŕňal výstavbu troch fixných 4-sedačiek s dĺžkou 800, 900 a 1250 metrov. Jedna z nich by nahradila lyžiarsky vlek H130 – pričom v tomto prípade bol už v roku 2012 zrealizovaný výrub lesa v projektovanej trase dráhy. Táto investícia by sa realizovala ako prvá v poradí.
Druhá sedačka by mohla viesť po južnom svahu z centra obce na vrchol Kohútik a tretia po severovýchodnom svahu na vrchol Malý Kohútik. „Stredisko má obrovský potenciál na ďalší rozvoj,“ hovorí Kollár.
Lyžiarske stredisko ako jediné oravské stredisko vybavené lanovou dráhou čiastočne spoplatňuje parkovanie. Denný poplatok na parkovisku najbližšie pri nástupe na sedačku predstavuje 2 €. Ostatné parkovacie plochy v stredisku sú bez poplatku.
„Tento poplatok sme skúšobne zaviedli koncom januára. Vzhľadom na obmedzenú kapacitu parkoviska pri lanovke sme sa rozhodli regulovať dopravu. Ľudia nemajú problém si zaplatiť, chcú zaparkovať priamo pri sedačke. Je možné, že poplatok budúcu sezónu zrušíme,“ vysvetľuje Kollár.
–-
Dátum návštevy v stredisku: 8. marca 2015
Fotogaléria z návštevy je k dispozícii pod článkom. Ešte viac fotiek z návštevy nájdete na sociálnej sieti Google+.
Matej Petőcz - lanovky.sk
22.03.2015
V rokoch 2015-2023 sme navštívili na lyžiach všetky lyžiarske strediská s lanovkami na Slovensku, spolu ide o 31 horských stredísk v štyroch samosprávnych krajoch.