Lyžiarske stredisko Ski Oravice je jediným strediskom na Slovensku s termálnym aquaparkom priamo pri zjazdovke. Po zakúpení štvorhodinového alebo celodenného skipasu je možné i využiť 10 až 20 % zľavu na vstup do aquaparku.
Oravice patria medzi lyžiarske strediská vybudované v nedávnej minulosti. Aquapark bol pre verejnosť otvorený v roku 2005 a skiareál funguje od roku 2006.
„Začali sme s budovaním lanovej dráhy Doppelmayr, ktorá aj dnes patrí medzi najmodernejšie lanové dráhy na Orave, je to odpojiteľný systém s vyhrievaním sedačiek,“ hovorí riaditeľ strediska Ján Lavrík.
Najvyšší počet klientov – približne 50% – prichádza do strediska z Poľska, ďalších 50% zo Slovenska a Česka. „Tento rok sme zaznamenali vysoké percento návštevníkov z Českej republiky,“ tvrdí Lavrík.
Nové zjazdovky a vleky
Lyžiarske stredisko po roku 2006 rozšírilo počet lyžiarskych tratí a vybudovalo niekoľko lyžiarskych vlekov. Pribudli zjazdovky Skorušiná 1 a 2 (pri pohľade zdola po ľavej strane 4-sedačky) a dobudovaná bola zjazdovka Bobrovec (pri pohľade zdola po pravej strane 4-sedačky).
V hornej časti zjazdovky Skorušiná bol v období po roku 2006 vybudovaný lyžiarsky vlek Doppelmayr s dĺžkou 600 metrov. „Nebol využívaný, zrušili sme ho a premiestnili na zjazdovku Bobrovec. Je doplnený a rozšírený,“ približuje Lavrík. Dĺžka vleku v novej trase je 700 metrov.
Lyžiarsky vlek bol vybudovaný aj medzi hornou stanicou lanovej dráhy a hrebeňom Krúpovej v nadmorskej výške 1020 až 1030 metrov. Cieľom bolo zvýšiť strmosť hornej časti zjazdovky, ale toto riešenie v praxi nakoniec využívané nebolo. Vlek sa nakoniec zrušil a dnes sa využíva ako detský vlek neďaleko parkoviska.
Robustné zasnežovanie
„Na naše podmienky máme nadštandardne výkonný zasnežovací systém. Naša čerpacia stanica od firmy Technoalpin má výtlak 100 litrov za sekundu a disponujeme 35 koncovými zariadeniami,“ hovorí Lavrík. V prípade priaznivých poveternostných podmienok dokáže stredisko za 4 dni vysnežiť všetky zjazdovky. Pod priaznivými podmienkami sa rozumejú teploty na úrovni okolo 10 až 15 stupňov pod bodom mrazu.
Stredisko má stacionárne aj prenosné delá. V prvom kole zasnežovania sú delá rozmiestnené na hlavnej zjazdovke a na zjazdovke Skorušiná. Tieto sa zasnežujú súčasne. Ostáva ešte zjazdovka Bobrovec, kde sa premiestňujú tyče a zasnežuje následne.
„Zasnežovací systém vylepšujeme každý rok,“ hovorí Lavrík. V najbližšom období pripravuje stredisko taktiež terénne úpravy zjazdoviek. Vyrovnať by sa v budúcnosti mala horná časť hlavnej zjazdovky, ktorá je situovaná v traverze. Na spodnú časť sa bude nasúvať zemina.
Prepojenie s Witówom
Oravice sú vzdialené približne 20 km autom od druhého strediska s odpojiteľnou lanovkou na Orave – Roháče Spálená. Prevádzkovateľ strediska v Oraviciach aktuálne neuvažuje o možnosti zavedenia spoločného skipasu.
„S Roháčmi nie, ale máme momentálne spracovaný projekt prepojenia lyžiarskych stredísk Oravice a Witów, a jeho súčasťou je spoločný skipas,“ hovorí Lavrík. Projekt prepojenia sa v súčasnosti nachádza v zásobníku. Vzhľadom na charakter projektu by tento mohol byť financovaný aj prostredníctvom Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci cezhraničnej spolupráce medzi Slovenskou republikou a Poľskou republikou, pokiaľ by stredisko uspelo so žiadosťou o nenávratný finančný príspevok.
V rámci projektu je plánovaná kabínková lanová dráha s údolnou stanicou v Oraviciach neďaleko aquaparku, ďalej by mala v Oraviciach tiež vrcholovú stanicu, vo Witówe by mala údolnú stanicu pri hlavnej ceste zo Zakopaného do Chocholówa, vrcholovú stanicu vo Witówe a tieto vrcholové stanice by boli prepojené.
–-
Dátum návštevy v stredisku: 7. marca 2015
Fotogaléria z návštevy je k dispozícii pod článkom. Ešte viac fotiek z návštevy nájdete na sociálnej sieti Google+.
Matej Petőcz - lanovky.sk
19.03.2015
V rokoch 2015-2023 sme navštívili na lyžiach všetky lyžiarske strediská s lanovkami na Slovensku, spolu ide o 31 horských stredísk v štyroch samosprávnych krajoch.