Stredisko sa nachádza na úpätí Vysokého vrchu kulminujúceho v bode 513 m.n.m., len tri kilometre od hraničného priechodu Slovenské Nové Mesto (okr. Trebišov) / Sátoraljaújhely. Hlavnými ťahákmi strediska sú sedačková lanovka, bobová dráha, celoročne otvorená lyžiarska zjazdovka, summertubing a lanový park.
Najdlhšia lanovka v Maďarsku
Väčšina samotných Maďarov sa pri myšlienke na vlastné kopce iba pousmeje a hovorí o nich ako o kopcoch v úvodzovkách. Podľa stránky síelők.hu sa však v Maďarsku predsa len nachádza až 31 lokalít s aspoň jedným lyžiarskym vlekom. V stredisku Eplény Síaréna, na polceste medzi Győrom a Balatonom, slúži lyžiarom aj lanovka. Je to ojazdená fixná štvorsedačková lanovka Swoboda z rakúskeho strediska Hinterglemm, bola sem premiestnená minulý rok. Okrem tejto lanovky sa nachádzajú v Maďarsku dve mestské lanovky v Budapešti.
Poslednou je dvojsedačková turistická lanovka v Novom Meste pod Šiatrom. S dĺžkou 1400 metrov je najdlhšou, prekonáva prevýšenie 374 metrov, premáva rýchlosťou 1,5 m/s, jej prepravná kapacita je 400 os/h a čas prepravy 24,8 minút. Má medzistanicu. Ide o ojazdenú lanovku od výrobcu Nascivera. Premiestnená bola z talianskeho strediska Tarvisio v roku 2002. Prepravuje turistov z údolia na vrchol Vysokého vrchu, odkiaľ je z rozhľadne nádherný výhľad na okolitú krajinu v Maďarsku aj na Slovensku. Medzistanica umožňuje prístup k lyžiarskym zjazdovkám, ktoré sa nachádzajú v hornej časti. Je k nim aj prístup autom.
Umelá zjazdovka
Bezpochyby najzaujímavejšou atrakciou areálu je 330 metrov dlhá a 30 metrov široká zjazdovka pokrytá umelou hmotou talianskej výroby Neveplast NP30. Bola otvorená vlani v decembri. Jej vlastnosti umožňujú lyžovanie a snowboardovanie počas celého roka nezávisle od snehovej pokrývky. Nie je potreba požičať si špeciálne športové vybavenie. V trase staršieho lyžiarskeho vleku Tatrapoma, ktorý slúži na vývoz, je však zabudovaných niekoľko valcov, ktoré slúžia na mazanie sklzníc lyží a boardov neškodnou tekutinou.
Zjazdovka je síce krátka, ale v hornej časti je jej strmosť ekvivalentom červenej zjazdovky. V dolnej časti je menej strmá a vhodná aj pre začiatočníkov. Pocit pri prvých jazdách na tomto povrchu je celkom čudný. Zjazdovka pripomína jazdu na veľmi tvrdej až ľadovej, upravenej zjazdovke. Zvyknúť si treba aj na úplne iný zvuk vychádzajúci spod lyží. Po niekoľkých jazdách si však človek zvykne. Vzhľadom na tvrdý povrch je lyžovanie fyzicky mierne náročnejšie, nakoľko je treba viac tlačiť na lyže v oblúkoch. Na Neveplaste je možné robiť aj carvingové oblúky.
Pri inštalácii umelého povrchu museli v Novom Meste pod Šiatrom v prvom rade odstrániť vegetačný kryt zo zjazdovky. Potom na zem položili čiernu vodopriepustnú fóliu a na ňu jednotlivé obdĺžniky Neveplastu. Všetko je k zemi pripevnené šróbami. Neveplast pripomína rohožku na nohy, štetinky sú však tvrdé. Prechody medzi jednotlivými obdĺžnikmi však po siedmich mesiacoch na zemplínskej zjazdovke začali mierne vyčnievať do hora, na čo si je treba dávať pozor.
Nevýhodou lyžovania v lete je celkom veľké riziko zranenia pri páde, nakoľko človek má väčšinou na sebe iba jednoduché krátke tričko a krátke nohavice. To by sa dalo vyriešiť požičiavaním ochrany hornej časti tela, tzv. opice a celých cyklistických rukavíc presne tak, ako to robia v bikeparkoch. Helma je v Maďarsku povinná do 14 rokov.
Mazanie sklznice je úplne neškodné, po skončení lyžovania sú však lyže mastné a zašpinené miniatúrnymi kúskami trávy. Pri dolnej stanici by všetko vyriešila sprcha na lyže, s možnosťou odmastiť ich použitím mydlovej vody.
Počas júla aj augusta tento rok vlek premáva zadarmo, inak je potreba zaplatiť cca 11 eur za celodenný lístok, 9 eur za poobedňajší alebo 5 eur za doobedňajší. V stredisku funguje aj požičovňa lyží a lyžiarska škola. Paralelne so starým vlekom Tatrapoma tento rok realizuje slovenská firma Tatralift nový lyžiarsky vlek. V areáli sa nachádza aj druhá zjazdovka s tanierovým vlekom Doppelmayr (r.v. 2006, dĺžka 800 metrov), táto však nedisponuje ani zasnežovaním, ani umelým povrchom.
Bobová dráha: dlhá a lacná
Bobová dráha v Zemplínskom dobrodružnom parku je dlhá 2275 metrov, čo ju zaraďuje na prvé miesto v strednej Európe. Vyrobila ju firma Wiegand, ktorá dodala bobovú dráhu aj pre Veľkú Raču. Jazda je vďaka svojej dĺžke zaujímavým zážitkom. Veľmi príjemné sú ceny – nakoľko prevádzkovateľom je samospráva mesta a projekt bol vybudovaný s európskou pomocou, jedna jazda stojí iba cca 1,80 eur. Kilometer jazdy tak vychádza na približne 80 centov. Len pre zaujímavosť, vo Veľkej Rači je to 2,30 eur a v Tatranskej Lomnici až 6,20 eur na kilometer.
V stredisku sa ďalej nachádza náučný chodník, summertubing (jedna jazda 75 centov), lanový park so štyrmi trasami, bufety a ubytovacie zariadenia.
Matej Petőcz - lanovky.sk