Ako vznikla myšlienka spojiť Hotel Partizán**** s lyžiarskym strediskom v Mýte pod Ďumbierom?
Popravde, vznikla oveľa skôr, ako v roku 2018. Už v 90. rokoch bol otec prvýkrát oslovený, či by nemal záujem o podporu TJ Mýto a prevádzkovanie vtedajšieho lyžiarskeho areálu. Jednania boli započaté, avšak k dohode nedošlo. Druhýkrát sa diskusia otvorila v roku 2011, kedy majiteľ SKI Mýto hľadal obchodného partnera. Žiaľ, nebolo možné, aby sme sa zapojili, pretože Hotel Partizán**** prechádzal najväčšou prestavbou v histórii, ktorá si vyžadovala mnoho finančných prostriedkov. Jednoducho nebolo v našich možnostiach podporiť ďalší projekt. Ako sa hovorí, do tretice všetko dobré. Nakoniec bol ten správny čas v roku 2018, kedy k dohode došlo a stali sme sa novými majiteľmi tohto strediska. Snom od začiatku bolo, aby sme mohli mať v rámci ponúkaných služieb aj lyžovačku vo vlastnom ski centre.
Od začiatku Vášho prevádzkovania Mýto ski & bike ste pristúpili k viacerým investíciám. Čo všetko sa Vám zatiaľ podarilo a čo ešte plánujete?
Áno, posledná investícia v SKI Mýto bolo spustenie sedačkovej lanovky v roku 2007. Odvtedy bolo podkapitalizované, neboli zavedené žiadne novinky. Vedeli sme, že je potrebné zaviesť mnoho vylepšení. Neustále pracujeme na tom, aby sme z Mýto ski & bike spravili stredisko 21. storočia. Zatiaľ sa nám podarilo:
V tomto roku budeme prvýkrát v zimnej sezóne predávať lístky on-line cez e-shop, na ktorom momentálne pracujeme. Nemôžeme sa už dočkať spustenia novej sezóny, ktorá bude svojím spôsobom testovacia. Otvorenie plánujeme na 18. 12. 2020, všetko však bude závisieť od počasia. Budeme mať možnosť využiť všetku novú techniku, ktorú sme zakúpili. Celkovo máme k dispozícii 28 snežných diel, z ktorých 23 je automatických. Znamená to, že si samé vyhodnotia poveternostné podmienky a počasie a rozsah zasnežovania tomu prispôsobia. Na úpravu svahov budeme využívať tri nové ratraky a Leica system na meranie hĺbky snehu, aby sme mohli svah perfektne vyratrakovať na každodennú lyžovačku. Aktuálne pracujeme na novej trafostanici, aby sme sa vyvarovali problémom s dodávkami elektriny pre zasnežovanie. Hlavnú ľavú zjazdovku by sme so súčasnou technikou mali zasnežiť za 5 dní.
Ktoré lyžiarske strediská sú pre Vás inšpiráciou?
Samozrejme. Z pohľadu technického zabezpečenia určite stredisko Białka Tatrzańska v Tatranskej Bukovine (Poľsko). V lete jednoznačne The Epic Bikepark Leogang (Rakúsko).
Ako vznikol BIKE PARK?
Uvedomovali sme si, že Horehronie ponúka nedostatok letných aktivít. Kolegovia z Klastra Horehronie a OOCR Región Horehronie začali s koncepciou bicyklového regiónu, a tak sme sa rozhodli nadviazať na túto myšlienku. Zavážili aj prírodné danosti kopca, ktorý je bez skál s dostatočným zastúpením lesného porastu a perfektným umiestnením. K realizácii značnou mierou dopomohol poradca Tomáš Vrbovský, ktorý nás v začiatkoch veľmi podporil a pomohol nám. Vďaka nemu sa nám podarilo pripraviť prvé trate, PUMP TRACK a SKILL TRAIL už za necelé 3 mesiace. Samozrejme, nebolo by to možné bez nadšenia našich skalných kolegov aj nových, najmä Martina Kováčika, ktorý u nás pracuje dodnes. Bolo zrejmé, že vďaka ich osobnému zainteresovaniu do celej veci im išla práca od ruky a napredovali veľmi rýchlo.
Aké sú Vaše plány do budúcna?
Jednoznačne chceme vybudovať výborné celoročné stredisko – „kopec zábavy“. Vďaka novým miernejším zjazdovkám osloviť aj neskúsených lyžiarov a ponúkať široké, bezpečné a perfektne pripravené svahy pre stredne pokročilých a pokročilých lyžiarov. V lete plánujeme postupom času vybudovať jeden z najlepších BIKE PARKov na Slovensku s mnohými atrakciami.
Čoho sa najviac obávate?
Aj pri najlepšom zasnežovaní potrebujeme priazeň počasia. Tiež dúfame, že sa už nezopakuje situácia z marca tohto roku, kedy sme museli stredisko predčasne zatvoriť a ukončiť sezónu.
Tlačová správa Mýto Ski & Bike
30.12.2020