Hlavný segment Hory & Aquapark zaznamenal nárast výnosov o 29,1% na 30,6 mil. EUR, z toho Horské strediska si polepšili o 36,9%, Aquapark poklesol o 1,2%, Reštauračné zariadenia zaznamenali nárast o 15,6% a Športové služby & obchody o 35,1%. Výsledky boli pozitívne ovplyvnené výbornými podmienkami pre zimné športy, čo sa týka teplôt, množstva prírodného snehu a dĺžky sezóny. Do horských stredísk Jasná Nízke Tatry a Vysoké Tatry prišlo spolu 1,089 milióna návštevníkov (osobo-dní), oproti 899 tisícom vlani. Do poľského strediska SON prišlo počas prvej sezóny od akvizície strediska Spoločnosťou 150 tisíc návštevníkov. Aquapark Tatralandia za pozorované obdobie zaznamenal 6,3% nárast návštevnosti na celkových 223 tisíc. Priemerná tržba na návštevníka v Horských strediskách klesla o 0,5%, a to len pri elektronickom predaji skipasov, kvôli faktu, že počet osobodní predaných cez program GOPASS za výhodnejšie ceny sa strojnásobil. V Aquaparku priemerná tržba klesla o 7,4% kvôli zvýšenému uplatňovaniu zľavových kupónov, v Reštauračných zariadeniach na svahu zákazník v priemere minul o 12,3% viac a Športové služby & obchody vykázali vyššie výdavky na návštevníka o 2,5%.
Hotelový segment posilnil celkové výnosy s rastom 8,5% na 9,4 mil. EUR hlavne vďaka zvýšenej priemernej cene na úrovni hotelového portfólia o 2,8% a obsadenosti o 4,1 percentuálneho bodu. Úspech hotelového segmentu je tiež výsledkom efektívneho marketingu a predaja a zamerania sa na verných klientov. K výsledkom tiež prispela maximálna obsadenosť hotelov hlavne vo vrcholových termínoch, ako obdobie Nového roka a zlatý týždeň (24.12.-6.1.) a celkovo dlhšia zimná sezóna ako vlani.
EBITDA medziročne vzrástla o 38,9% na 15,4 mil. EUR. K rastu EBITDA prispel aj efektívny manažment hotelov a prevádzok a stabilné prevádzkové, prevažne fixné, náklady. Čistý zisk dosiahol nárast 35,8% na celkových 3,8 mil. EUR. Zisk na akciu bol 0,56 EUR.
Do konca roka 2014/15 predstavenstvo očakáva naplnenie finančného plánu, t.j. rast výnosov o 10,3% na 62,1 mil. EUR a EBITDA na úrovni 21,1 mil. EUR, bez vplyvu novo získaného Sliezskeho zábavného parku, ktorý však prispel k diverzifikácii business modelu TMR. Výsledky TMR do konca finančného roka 2014/15, t.j. do 31. októbra 2015, budú závisieť hlavne od letnej sezóny v horských strediskách, v Aquaparku Tatralandia a v hoteloch TMR. Podrobnejšie výsledky sú k dispozícii na http://tmr.sk/pre-investorov/financne-informacie/
Spoločnosť TATRY MOUNTAIN RESORTS, a.s. je top subjektom v oblasti cestovného ruchu v Strednej a Východnej Európe, ktorý vlastní a prevádzkuje atraktívne horské strediská a hotely. V Nízkych Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Jasná Nízke Tatry a hotely Wellness hotel Grand Jasná, Boutique Hotel Tri studničky, Chalets Jasná De Luxe, Horský Hotel Srdiečko a Million Star Hotel. TMR je zároveň vlastníkom Aquaparku Tatralandia. Ide o najväčší slovenský aquapark s celoročnou prevádzkou, ktorý ponúka okrem vodnej zábavy aj Tropical Paradise – špeciálnu tropickú halu s morskou vodou ako aj zábavu vo Fun Parku a ubytovanie v bungalovoch a apartmánoch Holiday Village Tatralandia. Vo Vysokých Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Vysoké Tatry s horskými lokalitami Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a lokalitu Štrbské Pleso, ktoré TMR spoluprevádzkuje. Vo Vysokých Tatrách TMR tiež vlastní hotely Grandhotel Praha Tatranská Lomnica, Grandhotel Starý Smokovec a Hotel FIS Štrbské Pleso. TMR tiež vlastní 19% v spoločnosti Melida, a.s., ktorá si prenajíma a prevádzkuje stredisko Špindlerův Mlýn v Českej republike. V Poľsku TMR vlastní stredisko Szczyrk. TMR tiež vlastní a prenajíma tretím stranám hotely Slovakia, Kosodrevina, Liptov, Ski&Fun Záhradky a Bungalovy. Do konca roka 2013 sa preinvestovalo do rozvoja a modernizácie stredísk TMR takmer 190 mil. EUR. Akcie TMR sú obchodované na troch európskych burzách v Bratislave, Prahe a vo Varšave.
Tlačová správa
23.07.2015