21.11.2017 DNES PREMÁVA V SR 1 LANOVKA Rezervácia ubytovania

13 miliónov eur investícií pre Jasnú v rokoch 2018-2019
Investície v Jasnej závisia od získania potrebných povolení – sústrediť sa majú do oblasti Bielej púte a Priehyby. Spoločnosť 1. tatranská bližšie predstavila projekt optimalizácie dopravných zariadení na Štrbskom plese.

Spoločnosť Tatry mountain resorts (TMR) plánuje v prípade získania potrebných povolení v rokoch 2018-2019 investovať v Jasnej spolu 13 miliónov eur. Informáciu uviedla hovorkyňa TMR Zuzana Fabianová pre MY Liptovské noviny.

Investície by smerovali predovšetkým do:

- výstavby 15-miestnej kabínkovej lanovky na trase Biela púť – Priehyba s otvorením pred začiatkom zimnej sezóny 2018/2019;
- výstavby reštaurácie na Priehybe s kapacitou 250 stoličiek (+300 stoličiek na strešnej terase) v roku 2019.

Bližšie technické parametre navrhovanej lanovej dráhy zverejnila spoločnosť TMR v rámci procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA):

šikmá dĺžka 931,7 m
prevýšenie 229 m
prepravná kapacita 2800 os/h
rýchlosť 6 m/s
kapacita vozňov 15 miest
počet vozňov 25
odolnosť voči vetru do 25 m/s

Optimalizácia OHDZ na Štrbskom plese

V rámci procesu EIA spoločnosť 1. tatranská štátnym orgánom bližšie predstavila svoj zámer optimalizácie horských dopravných zariadení a dopravy na Štrbskom plese. O zámere sme informovali koncom júla.

Súčasťou optimalizácie by podľa návrhu 1. tatranskej mohla byť aj:

- odpojiteľná 6-sedačka s bublinami a nástupným pásom na trase Helios – Trigan (dĺžka 1211 m, prevýšenie 155 m, kapacita 2400-3000 os/h);
- odpojiteľná 6-sedačka s bublinami a nástupným pásom na trase FIS – Trigan (dĺžka 447 m a prevýšenie 102 m, kapacita 2400-3000 os/h);
- pulzačná kabínková lanovka s 2 skupinami dvoch vozňov s kapacitou 8 miest alebo pozemná lanovka s jedným vozňom s kapacitou 35 miest na trase Kempinski – Helios (dĺžka 468 alebo 766 m, prevýšenie 21 alebo 25 m, kapacita 330 alebo 230 os/h).

Pri LD Kempinski a Trigan je navrhovaná celoročná prevádzka. Realizácia zámeru sa podľa dokumentácie k procesu EIA odhaduje na roky 2019 až 2021. Všetko je ale podmienené vydaním kladných stanovísk príslušných povoľovacích orgánov.

Matej Petőcz - lanovky.sk
30.08.2017

 Bachledova dolina
 Banská Štiavnica
 Dedinky-Geravy
 Donovaly
 Drienica-Lysá
 Jasenská dolina
 Jasná/Chopok
 Jasná/Chopok-Juh
 Kojšovská hoľa
 Krahule
 Králiky
 Krompachy-Plejsy
 Krušetnica
 Kubínska hoľa
 Malá Lučivná
 Malinô Brdo
 Martinské hole
 Mýto p. Ďumbierom
 Oravice
 Oravská Lesná
 Oravský Podzámok
 Roháče-Spálená
 Skalka pri Kremnici
 Starý Smokovec
 Štrbské Pleso
 Tatranská Lomnica
 Valaská
 Valčianska dolina
 Veľká Rača
 Vitanová
 Vrátna
 Závažná Poruba
 Ždiar-Poronec
 Ždiar-Strednica
 Železná studnička
  
 Białka Tatrzańska PL
 Kohútka (CZ)
 Nové Mesto p.Š. (HU)
 Stuhleck (AT)
 Szczyrk (PL)
 Zakopané (PL)
  
  
  Počasie (hzs.sk)
  Podmienky (hzs.sk)