26.06.2017 DNES PREMÁVA V SR 15 LANOVIEK Rezervácia ubytovania

Nákladná lanovka Cigeľ

Technicko-prevádzkové údaje lanovej dráhy

typ LDnákladná visutá dvojlanová dráha obežného systému s odpojiteľným uchytením vozňov
účel LDdoprava hlušiny z ťažobného závodu na hlušinový odval
výrobcaTRANSPORTA, n. p. Chrudim
investorULB, koncernový podnik Baňa Cigeľ
súčasný prevádzkovateľHBP a.s. ÚÚaTU – Úsek úpravy a triedenia uhlia
rok výroby1979
výstavba1979 - 1980
uvedenie do prevádzky2. júla 1980
ukončenie prevádzky2010
rekonštrukcianebola
demontáž2. polrok 2012
umiestnenie pohonudolná stanica
systém napínaniav dvojitej napínacej stanici, priemer lanáčov 1400 mm
hmotnosť závažia nosných lánzaťažená vetva 37,5 t; nezaťažená vetva 22 t
dolná stanica364,65 m n.m.
horná stanica446 m n.m.
vodorovná dĺžka1818 m
prevýšenie81,35 m
max. dopravná rýchlosť2,8 m/s
revízna rýchlosť0,5 m/s
rýchlosť pri núdzovom pohone0,5 m/s
prípustná rýchlosť vetra14 m/s
kritická rýchlosť vetra15 m/s
neprípustná rýchlosť vetranad 15 m/s
čas jazdy10,8 min.
časový interval vozňov27,21 s
vzdialenosť vozňov76,18 m
počet vozňov72
nosnosť osobného vozňa2 osoby (revízny vozeň)
nosnosť montážneho vozňa-
nosnosť nákladného vozňa1040 kg
hmotnosť montážneho vozňa(1 ks)
hmotnosť nákladného vozňa540 kg (50 ks)
počet podpier11; maximálna výška 19,5 m - č. 2
napínacie lanoHerkules; priemer 60 mm
ťažné lanoSeal; priemer 25 mm
nosné lanopriemer 47,5 mm - zaťažená vetva, priemer 36,5 mm - nezaťažená strana
priemer poháňacieho lanáča3000 mm
priemer vratného lanáča3000 mm
priemer traťových kladiekna podperách 200 mm, v staniciach 400 mm
rozchod dopravného lana na trati3750 mm
hlavný pohonvýkon 130 kW
núdzový pohonvýkon 22 kW
hlavná (bezpečnostná) brzdadĺžka brzdnej dráhy 32 - 40 m
prevádzková brzdačas brzdenia 17 s, dĺžka brzdnej dráhy 50 - 64 m
počet zamestnancov - obsluha5/3 (dolná/horná stanica)
GPS poloha - dolná stanica48.735180, 18.636272
GPS poloha - horná stanica48.746436, 18.654463

Mapa lanovej dráhy

Ďalšie informácie

Nosné laná boli vymenené v roku 1992. Ťažné lano bolo vymenené v rokoch 1983, 1992, 2000 a 2008. Náčelníci nákladnej lanovej dráhy: Jozef Capák, Gejza Čakloš, František Rybiansky, Ing. Pavol Peško.

Dôležité dátumy lanovej dráhy

  1. 2.7.
    1980
    prvá jazda
    37 rokov