12.12.2017 DNES PREMÁVA V SR 5 LANOVIEK Rezervácia ubytovania

Nákladná lanovka Volkswagen Bratislava

Technicko-prevádzkové údaje lanovej dráhy

typ LDnákladná visutá jednolanová dráha obežného systému s odpojiteľným uchytením prepravných plošín systému Funitel
výrobcaDoppelmayr - Garaventa
uvedenie do prevádzky21. septembra 2002
umiestnenie pohonuv hornej stanici
systém napínaniav dolnej stanici
prepravná kapacita67 vozňov za hodinu v jednom smere
dolná stanica162,43 m n.m.
horná stanica166,52 m n.m.
šikmá dĺžka455,46 m
vodorovná dĺžka451,99 m
prevýšenie4,1 m
priemerný sklon trate0,91 %
maximálny sklon trate48,5 %
max. dopr. rýchlosť0 - 2,8 m/s
čas jazdy2,74 min.
časový interval vozňov53,73 s
vzdialenosť vozňov148,83 m
počet vozňov10; v prevádzke 8
počet podpier8 (max. výška podpery 17 m), z toho 2 tlačné
dopravné lano45 mm; dĺžka lana 1984 m
priemer poháňacieho lanáča3600 mm
priemer vratného lanáča3600 mm
rozchod dopravného lana na trati3200/4400/3200 mm
výkon hlavného pohonu - rozjazdový2 x 348 kW
výkon hlavného pohonu - trvalý2 x 272 kW
hlavná (bezpečnostná) brzda1 ks
prevádzková brzda2 ks
GPS poloha - dolná stanica48.238214, 16.983060
GPS poloha - horná stanica48.240104, 16.988680

Mapa lanovej dráhy

Trať lanovej dráhy

Podpera č.Počet kladiekTyp podperyPodpera č.Počet kladiekTyp podpery
1obe vetvy 10tlačná5obe vetvy 4nosná
2obe vetvy 14nosná6obe vetvy 8nosná
3obe vetvy 4nosná7obe vetvy 8nosná
4obe vetvy 4nosná8obe vetvy 10tlačná
Priemerná vzdialenosť medzi podperami: 56,50 m
Pozdĺžny profil trate

Ďalšie informácie

Svetová jednotka lanových systémov - spoločnosť Doppelmayr/Garaventa - píše ďalší miľník svojej firemnej histórie. V bratislavskom Volkswagene sú modely Touareg a Polo špeciálne upravenou lanovkou (systém Funitel) prepravované medzi montážnou halou a vlastným testovacím okruhom. Stavbou tohto zariadenia si skupina Doppelmayr/Garaventa zaistila ďalšie pôsobisko pre lanové systémy. Výstavba trvala necelých šesť mesiacov. Hotové Toaregy a Pola sú v trojzmennej prevádzke nonstop prepravované medzi montážnou halou a testovacím okruhom, kde sa vozidlá podrobia skúšobným testom, a potom sa naspäť prepravia do haly. Lanovka dlhá cca 450 m premáva ponad vnútorné komunikácie, závodnú železnicu, ako aj ponad skladové parkovisko. Nakladanie a vykladanie vozidiel je realizované na špeciálnej plošine, ktorú obsluhujú pracovníci závodu. VW kládol pri tomto projekte veľký dôraz na funkčnosť a spoľahlivosť tohto zariadenia. Preto firma Doppelmayr dodala takmer všetky dôležité diely (napr. hnací pohon či prevodovku) zo svojho najlepšieho portfólia, aby zaručila požadovanú spoľahlivosť až na 98,5%. Pán Dipl. Ing. Norbert Beneder, predajca a zodpovedný vedúci tohto nezvyčajného projektu lanovej dráhy, je veľmi hrdý na túto svetovú premiéru Doppelmayra. Tento projekt LD poukazuje práve na rôznorodosť a výhody použitia lanových systémov dokonca aj v strojárskom priemysle.

(www.seilbahn.net, preklad: GabiM)

Dôležité dátumy lanovej dráhy

  1. 21.9.
    2002
    prvá jazda
    15 rokov