27.06.2017 DNES PREMÁVA V SR 14 LANOVIEK Rezervácia ubytovania

Sedačková lanovka Štrbské Pleso - Solisko (pôvodná)

Technicko-prevádzkové údaje lanovej dráhy

typ LDosobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením dvojmiestnych sedačiek
výrobcaTRANSPORTA, n. p. Chrudim
výrobný typSL-2 (prvá tohoto typu)
uvedenie do prevádzky17. januára 1970
ukončenie prevádzky28. augusta 2002
rekonštrukcia1985 - výmena sedačiek a dopravného lana (TPMP Kežmarok)
ťažná vetvapravá
umiestnenie pohonudolná stanica
systém napínaniazávažím v dolnej stanici
napínací ťah13 000 kg (130 kN)
prepravná kapacita450 os/h; po rekonštrukcii 400 os/h
dolná stanica1400 m n.m. (Štrbské Pleso)
horná stanica1840 m n.m. (Solisko)
šikmá dĺžka2135 m
vodorovná dĺžka2089,5 m
prevýšenie438 m
priemerný sklon trate11,84°
maximálny sklon trate
max. dopr. rýchlosť - zima2,25 m/s
max. dopr. rýchlosť - leto2,0 m/s
revízna rýchlosť0,5 m/s
rýchlosť pri núdzovom pohone
prípustná rýchlosť vetra13 m/s
neprípustná rýchlosť vetra18 m/s
čas jazdy21 min. (1260 s)
časový interval vozňov - zima22 s; pred rekonštrukciou 16 s
časový interval vozňov - leto-
vzdialenosť vozňov44 m; pred rekonštrukciou 32 m
počet vozňov95; pred rekonštrukciou 120
nosnosť osobného vozňa (sedačky)160 kg (2 osoby)
nosnosť montážneho vozňa-
nosnosť nákladného vozňa-
hmotnosť sedačky84 kg; pôvodne 70 kg
hmotnosť montážneho vozňa-
hmotnosť nákladného vozňanie je
počet podpier38/6 (celkom/z toho tlačné); max. výška 12 m
dopravné lano28 mm (ČSN 02 4340.53)
napínacie lano20 mm (ČSN 02 4352.45)
priemer poháňacieho lanáča4000 mm
priemer vratného lanáča4000 mm
priemer traťových kladiek400 mm
rozchod dopravného lana na trati4000 mm
hlavný pohon109 kW, min. 19,6 kW
núdzový pohonelektrocentrála
revízny pohon-
NPZ - náhradný prúd. zdroj60 kVA
hlavná (bezpečnostná) brzdahydraulická
prevádzková brzdaelek. hydraulická
obvod LD4270 m
GPS poloha - dolná stanica49.129624, 20.059684 (N 49°07.798` * E 20°03.543`)
GPS poloha - horná stanica49.129624, 20.059684

Mapa lanovej dráhy

Trať lanovej dráhy

Podpera č.Počet kladiekTyp podperyPodpera č.Počet kladiekTyp podpery
1obe vetvy 6tlačná20obe vetvy 4tlačná
2obe vetvy 6nosná21 nosná
3obe vetvy 4nosná22 nosná
4obe vetvy 4nosná23 tlačná
5obe vetvy 2nosná24 nosná
6 nosná25 nosná
7 nosná26 tlačná
8 nosná27 nosná
9 tlačná28obe vetvy 4nosná
10 nosná29obe vetvy 4nosná
11 nosná30obe vetvy 4nosná
12 nosná31 nosná
13 tlačná32obe vetvy 4nosná
14 nosná33 nosná
15 nosná34 nosná
16 nosná35obe vetvy 4nosná
17 nosná36ťažná 6, vratná 4nosná
18 nosná37obe vetvy 6nosná
19obe vetvy 6nosná38obe vetvy 4nosná
Priemerná vzdialenosť medzi podperami: 56,18 m

Ďalšie informácie

Budova pôvodnej dolnej stanice bola zbúraná v apríli 2010.

Dôležité dátumy lanovej dráhy

  1. 17.1.
    1970
    prvá jazda
    47 rokov
  2. 28.8.
    2002
    posledná jazda
    14 rokov