
Technické údaje dráhy Extra
typ LD | nákladná visutá jednolanová dráha obežného systému s odpojiteľným uchytením prepravných plošín systému Funitel |
---|---|
výrobca | Doppelmayr |
uvedenie do prevádzky | 21. septembra 2002 |
umiestnenie pohonu | v hornej stanici |
systém napínania | v dolnej stanici |
prepravná kapacita | 67 vozňov za hodinu v jednom smere |
dolná stanica | 162,43 m n.m. |
horná stanica | 166,52 m n.m. |
vodorovná dĺžka | 451,99 m |
šikmá dĺžka | 455,46 m |
prevýšenie | 4,1 m |
priemerný sklon trate | 0,91 % |
maximálny sklon trate | 48,5 % |
max. dopr. rýchlosť | 0 - 2,8 m/s |
čas jazdy | 2,74 min. |
časový interval vozňov | 53,73 s |
vzdialenosť vozňov | 148,83 m |
počet vozňov | 10; v prevádzke 8 |
počet podpier | 8 (max. výška podpery 17 m), z toho 2 tlačné |
dopravné lano | 45 mm; dĺžka lana 1984 m |
priemer poháňacieho lanáča | 3600 mm |
priemer vratného lanáča | 3600 mm |
rozchod dopravného lana na trati | 3200/4400/3200 mm |
výkon hlavného pohonu - rozjazdový | 2 x 348 kW |
výkon hlavného pohonu - trvalý | 2 x 272 kW |
hlavná (bezpečnostná) brzda | 1 ks |
prevádzková brzda | 2 ks |
GPS poloha - horná stanica | 48.240104, 16.988680 |
GPS poloha - dolná stanica | 48.238214, 16.983060 |
iné informácie | Lanovka slúžila na prepravu áut z montážnej haly na testovací okruh a späť. Výstavba trvala necelých šesť mesiacov. Lanovka premávala ponad vnútorné komunikácie, závodnú železnicu, ako aj skladové parkovisko. |
výrobný typ | FUN-M |
investor | VOLKSWAGEN SLOVAKIA, A.S. Finančné odd. |
Dôležité dátumy dráhy Extra
Dátum | Popis | Uplynulo |
---|---|---|
21.09.2002 | Prvá jazda | 22 rokov |
Mapa dráhy Extra
Trať dráhy Extra
Podpera č. | Počet kladiek | Typ podpery |
---|---|---|
1 | obe vetvy 10 | tlačná |
2 | obe vetvy 14 | nosná |
3 | obe vetvy 4 | nosná |
4 | obe vetvy 4 | nosná |
5 | obe vetvy 4 | nosná |
6 | obe vetvy 8 | nosná |
7 | obe vetvy 8 | nosná |
8 | obe vetvy 10 | tlačná |
Priemerná vzdialenosť medzi podperami: 56,50 m