typ LD |
osobná pozemná dráha kyvadlového systému jednokoľajová s Abbtovou výhybňou |
výrobca |
Ceretti - Tanfani, Miláno; vozne Carozzeria Varesina |
projektovaná v roku |
1965 (1. projektová úloha), 1966 (2. projektová úloha) |
výstavba |
1967 - 1970 |
uvedenie do prevádzky |
12. februára 1970 |
ukončenie prevádzky |
16. septembra 2007, posledná jazda o 14:00 |
rekonštrukcia |
2001, na výhybni |
umiestnenie pohonu |
vrcholová stanica |
prepravná kapacita - zima |
900 os/h. |
prepravná kapacita - leto |
900 os/h. |
dolná stanica |
1025 m n.m. (Starý Smokovec) |
horná stanica |
1272 m n.m. (Hrebienok) |
šikmá dĺžka |
1937 m |
prevýšenie |
247 m |
minimálny sklon trate |
113 %o |
maximálny sklon trate |
149 %o |
max. dopr. rýchlosť - zima |
5 m/s |
max. dopr. rýchlosť - leto |
5 m/s |
revízna rýchlosť |
ľubovoľná |
prípustná rýchlosť vetra |
nemá vplyv |
neprípustná rýchlosť vetra |
nemá vplyv |
čas jazdy |
7 min. (420 s) |
počet vozňov |
2 |
nosnosť osobného vozňa |
10 240 kg (128 osôb; 100 v bežnej prevádzke) |
hmotnosť vozňa |
20 000 kg, obsadený 30 240 kg |
ťažné lano |
31,5 mm ČSN 02 4340.73 |
priemer poháňacieho lanáča |
3000 mm, protilanáč: 3000 mm |
rozchod koľajníc na trati |
1000 mm |
hlavný pohon |
elektromotor 184 kW |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
nie je potrebný |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
pôsobí priamo na lanáč |
prevádzková brzda |
2 ks, pôsobia na brzdový valec pružnej spojky |
počet zamestnancov - obsluha |
6 - prevádzkovo; 16 - kmeňový stav |
GPS poloha - dolná stanica |
49.141743, 20.220377 |
GPS poloha - horná stanica |
49.158117, 20.224626 |